Promenad och ett "Julebad"

Igår, söndag, så tog jag och Ella en liten sväng upp till Fredriksdalsparken på ca. 1 timme.

Planen var egentligen att ta en sväng inne på själva Fredrikdal, men jag hade totalt glömt att de hade sin julmarknad detta året...
Så, där var ju självklart massor med folk, samt att jag visste att man fick betala inträde dessa dagarna.
Ja, så när man kom och upptäckte allt folk så trillade ju kronan ner. Det var ju bara att gilla läget och promenera vidare.

Vi höll oss i parken och Ella fick springa lite lös på gräsmattan istället + att vi "tränade" lite...
Det var ju hyfsat väder, men kallt och det blåste en hel del, så vi blev inte så värst långvariga.

Väl hemma så var det dags för lite frukost för oss båda och efter att Ella vilat magen en stund efter maten, så var det dags för ett bad för hennes del.

Jag brukar faktiskt aldrig bada henne vid den här årstiden, men jag har slarvat i höst.
Brukar bada henne i oktober, sen inte förrän till vårkanten, men jag har inte badat henne sedan i augusti/september.
Mycket slarvigt!


Bilden är tagen en annan gång hon badade, men hon är ju så söt!


Efter badet så var det dags för den obligatoriska föningen...
Det är såååå tråkigt!
Men ack så nödvändigt, dock.

Men, när Ella är nyfönad så är pälsen så luftig/fluffig så hon ser ut som en köttbulle!
Hon blir som en liten tjock kubik!
Jag lovar, nästan helt fyrkantig... =)
Om hon väger strax över 5 kg, så ser hon ut att väga 7 kg. efter bad och fön!
Det tar en dag eller två innan pälsen har lagt sig igen så hon ser normal ut.

Nä, för övrigt gjorde vi inget vettigt alls.
Det var en riktig tråk/slappesöndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0