Ellas julafton!

Igår, julafton, tillbringade vi hos Stefans föräldrar, med hans syster, hennes man, systerdotter och hans föräldrars hundar, Prince och Dennis.

Innan vi åkte dit så tog jag en promenad med Ella upp till Fredriksdalsparken på ca. 50 minuter t&r och där passade jag också på att släppa henne lite så hon fick var lös en stund och springa lite.
Ville att hon iaf skulle få en någotsånär ordentlig runda och samtidigt passa på att ta det lugnt och njuta, för jag visste vad som nalkades... =)

Vi hade SJÄLVKLART Ella med oss till Stefans föräldrar!
Det brukar bli ganska stökigt första halvtimmen (hundarna skäller när vi kommer, Ella blir stressad och skäller o.s.v.) så i år tog vi med oss hundvagnen för att se om det blev någon skillnad för Ellas del.
Det är ju mest i början tills allt har lagt sig som hon stressar och skäller.

Nåja, vagnen åkte med iaf.
Och ja, det gav bättre resultat...

Prince och Dennis skällde ju såklart när vi kom och de blev exalterade och rusade rundor, Alicia (Stefans systerdotter) blev lite sprallig när nu alla var på plats (det är ju julafton!!) och detta resulterade ju i att Ella blev stressad som vanligt.
MEN, och här är stora skillnaden, Ella skällde bara enstaka skall och det varade bara ca. 5 minuter.
Till skillnad från övriga gånger då hon skällt nästan mer eller mindre konstant i 20-30 min.
Så det var väl så att hon ändå kände sig mer trygg och mindre utsatt i vagnen.

Maten var klar en kort stund efter vi kom så Ella satt i vagnen mellan mig och Stefan medan vi åt.
Det bjöds, som vanligt, på ett stort julbord.

Alicia skyndade igenom julmaten och började fråga när det var dags att öppna julklappar... =)
Såklart... Hon är ju ett barn och detta hägrar ju!
Men vi skulle först äta klart, smälta maten lite, jag skulle rasta Ella, samt att Prince och Dennis skulle rastas innan julklappsutdelning kunde börja.

Kalle Anka började kl. 15 och då var vi precis klara med maten och jag tog en sväng med Ella vid ca. 15.20.
Jag tog ingen lång runda, men jag passade på att släppa Ella lite igen så hon fick gå och lukta lite fritt.
Strax efter att vi kommit in så gick Ellis (Stefans mamma) och Alicia ut med Prince och Dennis.
Sen gick det undan, må ni tro! =)


Ella och husse vilar efter maten och inväntar julklappsutdelningen


Ella har nu fått sina paket!


Ella med sin julklappshög


Ella och Dennis (som precis fått en pip-tennisboll som han vill att man ska kasta!


Hmmm... Undrar vilken man ska öppna först? Vad luktar denna..?


Ella poserar stolt framförsina julisar! Fortfarande ett STORT paket kvar att öppna!


Nu är alla julklapparna öppnade!


Börjar bli lite trött nu faktiskt... (Observera att Prince och Dennis nu har lattjat rundor med sina julklappspipisar konstant och Alicia har försökt överrösta dem när hon delade ut julklapparna!!)


Tack matte, för att du hämtade vagnen! Är lite nannig och trött i huvud och öron nu...


Ella har nu slocknat som ett ljus efter julklappsutdelning/öppningen.
Det tog inte 5 minuter efter att jag satt henne i vagnen! Helt slut, stackaren!


Ja, och där försvann Ella in i dimman en stund. Helt gone!
Jag lät henne vila en stund, sen vid 18.30 tog jag ut henne en stund så hon fick kissa lite och lufta pälsen, för det var lite varmt i huset.

Ellas julklappar bestod av följande:
* En liten burk med godiskorvar
* En stor förpackning av Dentastix
* 2 påsar Ziwi Peak godis (lamm + lamm och lever)
* En Dog Spinny (aktiveringsleksak)
* Presentkort på Grizzly på 200:-
* Presentkort på Helsingborgs Hund & Katt på 300:-

Inte illa, minsann!
Och allt detta var bara från Stefans familj...
På fredagen fick hon en säck foder av min mamma, lite godis av moster och av mig och Stefan fick hon bara en fiskgodis i en toarulle...
=)
Bortskämd??
Inte Ella, inte...

Men, å andra sidan, så är det bara Ella (av oss tre) som får av Stefans familj, eftersom vi vuxna inte ger varandra.
Så det är, i stort sett, bara Alicia och Ella som får julklappar.

Klockan var väl ca. 19.15 när vi körde hem.
Ganska trötta, hela högen.
Väl hemma packade jag upp allt och tog en huvudvärkstablett och sen gick jag en liten prommis med Ella i lugn och ro.
Gav Ella hennes kvällsmat redan vid 20.30, för jag var helt slut och orkade inte själv ha koll på tiden.
Hon åt faktiskt direkt, sen stupade hon därefter...


Ella, helt utslagen efter dagens ståhej...


Det har varit tre hektiska dagar i sträck, både för oss och för Ella, så vi är nog alla lite trötta.
Blir det bra väder idag så ska jag nog bara ta en mysig promenad med Ella och sen bara softa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0