1,5 timmes promenad i underbart väder!

Sådär ja!
1,5 timmes promenad i Fredriksdalsparken avklarad.

Theréze var sjuk så det blev inte av att vi hittade på någonting tillsammans idag med våra hundar.

Men jag och Ella gick iaf till Fredriksdalsparken och där kunde hon vara lös en hel del idag, för där var inte så mycket folk eller hundar idag när vi kom dit.
Hon var lös både i slingan i skogsdelen och på den stora gräsmattan.
Det var ingen maratonmarsch, men en normal promenad med lite inkallningsträning, strosande, luktande, springande och lite klickerövningar vid nå´t hundmöte, samt en hel del spanande för Ellas del.


Ella på gräsmattan i Fredriksdalsparken.


Spanar för fullt


Hmmm... Det gäller att ha koll på omgivningen...


Visst är hon fin? Världens vackraste lilla Ella!


Vädret var fantastiskt, med tanke på årstiden och de senaste dagarnas stormväder.
Blå himmel, sol, 4-5 plusgrader och bara lite vind.
Så det var nästan så att jag inte ville gå hem med Ella alls, utan bara vara ute och njuta.
Men jag visste att hon var både hungrig och törstig, eftersom hon inte åt innan vi gick ut.

När vi kom hem så fixade jag hennes mat och gav henne vatten och nu har hon somnat i sin bädd här sidan om.
Trött och mätt...

Stefan har åkt iväg och kommer inte hem förrän runt 18-tiden ikväll så jag får väl se vad jag och Ella hittar på lite senare.
Just nu tror jag inte att hon är så sugen på att hitta på någonting, mer än att vila en stund...

P.S.
Imorgon, måndag, fyller Ella 6 år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0