Promenad i Pålsjö och återbesök hos veterinären

Igår, tisdag, så gick jag en långrunda med Ella i Pålsjö skog i 1,5 timme. Det var himla skönt! Vi har inte varit i skogen på ett tag p.g.a. alla förbannade fästingar. Vidriga djur! Ella är som en liten magnet för fästingar och loppor, så det är inget kul alls.
Hon får Frontline, men det hjälper inte fullt ut. Så jag har helt enkelt valt att låta bli att gå i skogen när det är som värst, även om Ella älskar skogspromenaderna. Tråkigt och beklagligt, men sant... Men det har varit så många här som har drabbats av Erlichia, och även Borrelia, så jag anser inte det vara värt det.

Idag, onsdag, så var vi på återbesök hos Din Veterinär, www.pyramediadb.com, gällande hennes lilla blåsa i munnen. Men, nu var den äntligen borta! SUPERSKÖNT! Nu slipper vi smörja varje dag...
Hon har dock fått en rodnad i tandköttet vid hörntanden under veckan, så jag passade på att fråga om detta, samt om hon kunde få börja tugga ben o.dyl. igen (hon fick en liten bit Dentastix i helgen och då blödde hon lite från sina små kindtänder).
Rodnaden i tandköttet berodde troligen på en liten inflammation, men de kunde inte svara på varför den har uppstått...??? Jag skulle ha koll på det bara. Hon fick lov att börja tugga hårda godsaker, men om det började blödda värre eller konstant så skulle jag kontakta dem igen.
Trötta mig! Att det aldrig bara kan få vara bra!?? Man åtgärdar ett fel, men så leder det till något annat... *suck*
Stackars lilla Ella och stackars min plånbok...!

När vi åkte därifrån så släppte Stefan av mig och Ella på Berga, för han skulle iväg och kolla bilen. Så vi passade på att ta en 45 minuters promenad hem i det fina vädret.
Jag kan iaf glädjas åt att Ella har blivit liiite bättre igen på promenaderna när det gäller hundmöten.


"Får man nå´n mat, eller?? Jävla dåligt hotell!"
Ella i eftermiddags i väntan på sin mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0