Nybadad

Ikväll så gav jag Ella ett litet bad.
Brukar passa på att göra det några dagar innan det är dags för en ny Frontline.
Det är sååå tråkigt, men måste ju göras lite då och då. Det tar så´n tid eftersom hon måste fönas. Eller, måste och måste, men om jag inte gör det så får hon virvlar och "våfflig" päls lite överallt.
Hon ser ganska välbyggd ut för övrigt (inte överviktig), men när hon är genomsköljd av vatten så ser hon ut som en dränkt katt! Tanig och eländig... =)

Efter badet fick hon vila nå´n timme, sen tog vi en timmes promenad.
Hon behöver promenera för att hålla igång musklerna i benet efter op, så jag försöker ta en längre runda varje dag. Nu när det är så varmt så får jag ju vänta tills kvällningen och om det är riktigt busväder så blir det inte alltid någon långrunda.
Värst var det när hon skulle promenadtränas i rehabsyfte efter op (dec-mars)... Vi var ute och gick i ur och skur! I djupsnö, snöstorm, spöregn och på isgator... Allt för att bygga upp musklerna igen efter konvalecenstiden.
Det var ingen höjdare, men vad gör man inte för dem...?

När vi kom hem var det dags för hennes kvällsmat och smörja blåsan i munnen. Hon drog ut en tand för några veckor sedan och när vi var på återbesök för efterkontroll i onsdags så visade det sig att stygnen inte hade försvunnit av sig själv och att hon fått en blåsa på insidan av läppen (troligen som ett skavsår från stygnen). Så de fick ge henne lugnande medel och ta bort stygnen och så fick vi köpa en salva som vi ska smörja blåsan med en gång om dagen, AftaMed Gel. Vi ska dit igen (Din Veterinär, Helsingborg) på onsdag för att se vad det gett för resultat. Jag hoppas att det ska vara över då!

Nu är det dags att joina kudden! Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0