Hundutställning på Sofiero 10-11 september 2011!

Nu är det bara 2 veckor kvar!
Åhhh... Vad jag längtar!
Jag ser verkligen fram emot att kunna besöka den årliga stora hundutställningen på Sofiero, www.sofiero.se,  här i Helsingborg som anordnas av Sydskånska Kennelklubben, www.sydskanskakennelklubben.se, den 10-11 september 2011.

Det är så mysigt att strosa rundor och se alla fina hundar och roliga prylar... Och man måste ju köpa lotter också, en given tradition. =) Man kan vinna allt från jättefina hundtillbehör till ett paket kaffe, eller en blomma... Självklart är det ju hundtillbehören som lockar mest.

Jag ska iaf. köpa en liten påse Frolic till Ella... Hon fick lite sån´t innan, och jag är egentligen inte så förtjust i det. Det är för mycket i en påse från affären så det hinner bli hårt + att det egentligen är mest skit i det (enligt mig). Men Ella är jätteförtjust i det och på hundutställningen på Sofiero så brukar de ha små "hemmafyllda" plastpåsar med Frolic för 10:- och det räcker alldeles utmärkt.
Jag ska även se om någon av monterutställarna har det nya svarta regntäcket från Hurtta, www.hurttacollection.com till ett bra pris, för jag vill ha det. 
Tänkte jag skulle ge mig på att ta nya bilder på Ella också. Där brukar finnas hundfotografering. Första året tog vi jättefina bilder, men förra året var det lite halvtrist väder, så Ella var lite skitig... =) Så jag hoppas att vädret håller i sig och vi får kanonväder den helgen!
Sen är ju ett besök vid Tibetansk spaniel-ringen en given punkt på schemat! Har jag tur hittar jag någon släkting till Ella där.


Ella Sofiero september 2009


Jag har varit där tre gånger. De två sista åren med Ella...
Första gången Ella var där så träffade vi hennes, och hennes mammas, uppfödare. Jättetrevligt! Sen hade de ju en halvsyster och en kusin till Ella också på plats, så det var ju lite kul.
Förra året var bara hennes mammas uppfödare där, men det är ju alltid kul att träffa henne också!

Detta året ska jag ta med mig hundvagnen, så jag kan kika på allt i lugn och ro i själva montrarna. Tyvärr blir det nog inte så poppis runt Tibbe-ringen... Men, det får jag deala med då...
Jag brukar faktiskt gå tillsammans med Theréze och Tindra, men de är inte hemma den helgen. =( Så jag får helt enkelt gå själv i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0