Man skäms ju....

Ja, det är sant.
Det gör jag faktiskt... :/
 
Men, det har varit så himla mycket...
Bloggen har inte prioriterats.
 
Ska se om jag kan göra en snabb uppdatering...
 
 
Ellas kost:
 
För mycket rått kött funkade inte på Ella, så i stort sett är hon tillbaka på 2 måltider med torrfoder, samt sin frukost (nu med vom, frikadell och tillskott).
Jag är inte helt nöjd med att jag måste ge henne vom varje dag (med tanke på att det är väldigt fett och jag inte vill riskera att bukspottskörteln får jobba för mycket).
Men just nu har jag lite svårt att se någon annan möjlighet, då det inte finns mycket som man kan blanda ner tillskotten i...
 
 
Ellas "pluppar" och talgkörtelsproblem:
 
Bättre. Inte bra, men betydligt bättre.
Hon får reducerat med protein, så att levern orkar att jobba utan att ta på immunförsvaret, + sina tillskott då.
Hon har några som envisas med att inte försvinna, men jag vet ju att det tar lång tid att bli av med dem helt.
Några av de hon haft är "borta", men där det kommer pyttelite talg som man kan trycka ut någon enstaka gång...
Sen har hon några som varit små, men som blossat upp och som det först nu börjat hända något med...
 
 
Ellas muskulära bekymmer:
 
Detta är den delen som just nu känns tydligast i sin förändring!
Ella hoppar fortfarande lite, men troligen så blir vi nog aldrig av med det till 100%...
Visst, mirakel har ju skett förut, men... =)
Vi har haft en tjej här regelbundet (Karoline, som utbildat sig till hundmassör), som har masserat Ella.
Eller, ja, allt från 5-10 minuter nå´n gång till nästan 30 minuter en annan, beroende på Ella och hennes intresse/medgörlighet.
Det, i samband med att vintern nu försvunnit och det är varmare temperaturer, har gjort att Ella är betydligt bättre.
Så, det är mest troligt att Ella kommer ha det sämre och gå som en kratta under vintern, för att sedan "mjukas" upp naturligt under sommaren...
Det enda man kan göra är att då försöka hjälpa henne med massage, värme och kanske microström under vintern och sedan bör hon hålla sig ok under sommaren.
Självklart är det ju inte fel att massera och behandla henne även då (om ekonomin tillåter), men det är viktigare att man ser till att hon får den hjälpen på vintern...
 
 
Så, det var nog det allra mesta i en kort version!
Ska göra mitt bästa för att hålla bättre liv i bloggen. =)
 
Förresten!
Ni följer väl Ella på FB????
https://www.facebook.com/snyggella
 
https://www.facebook.com/snyggella
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0