Up to date!

Oj!
Nu blev det ett långt uppehåll igen!
=//
 
Tisdag 23 oktober:
 
Premiär för den nyinköpta köttkvarnen!
Köpte ca. 1 kg. högrev till halva priset (kort datum) som jag malde ner och gjorde frikadeller av till Ella.
=)
 
Vår egen lilla "hushållsassistent"! =)
 
Slutresultatet!
 
 
Onsdag 24 oktober:
 
Slappedag
 
 
Torsdag 25 september:
 
Hände inget speciellt då heller...
 
 
Fredag 26 oktober:
 
Handlade MASSOR av kycklingdelar till nedsatt pris och tillbringade HELA fredagkvällen med att mala och koka till Ella!
Det blev totalt 3,7 kg. kycklingfilé, kycklinglever och kycklingfärs och vi betalade sammanlagt 80:- för det...
 
Det blev även en prommis med Theréze och Tindra i Pålsjö skog!
 
Våra små Bodyguards!
 
Dagens fynd!
 
Sista färdiga omgången!
 
 
Lördag 27 oktober:
 
En styck hungrig/sugen Ella tycker att det är dags för mat
 
 
Söndag 28 oktober:
 
Det blev en tur med Ella och vagnen ner till årets sista bakluckeloppis!
Där mötte vi upp och hade sällskap med Theréze och Tindra.
 
På kvällen lämnade Tessan Tindra hos oss, för vi skulle passa henne till måndag kväll.
 
Carpooling
 
Tack för skjutsen, kompis!
 
En liten bensträckare och paus för mat och vatten
 
Dagens fynd: Lektunnel  
 
Kvällen spenderades såhär!
 
 
Måndag 29 oktober:
 
Dåligt väder, så det blev en slappedag för vovvarna.
 
På kvällen var jag med Ella hos Marina på www.rehab4hund.se för en microströmsbehandling.
 
Största delen av måndagen spenderade vovvarna såhär...
 
 
Tisdag 30 oktober:
 
Tog det väldigt lugnt med Ella med tanke på behandlingen dagen innan...
Hon var dock ganska alert och gick hyfsat bra.
Fast hon var VÄLDIGT trött på morgonen/förmiddagen..! =)
 
Klockan är 11 och hon vill fortfarande inte stiga upp... =)
 
 
Onsdag 31 oktober:
 
Bara vanliga promenader...
Något sämre med ben/hoppande...
 
En sväng med bilen till Billeberga för att möta Johanna (www.ryskkarlek.blogg.se) och lämna saker jag köpt till henne och hämta godis som hon hade köpt till Ella i Ullared.
Hon hade med sig 2 av sina hundar, Wendy och Chulli.
Ella har träffat Wendy innan, men inte Chulli.
Mötet gick dock superbra, trots att de var två!
*Duktiga Ella!*
 
Sen körde vi in en sväng och hälsade på min moster, när vi ändå var i krokarna.
=)
 
Tjurmuskelstugg på onsdagkvällen
 
 
Torsdag 1 november:
 
Ella något bättre med ben/hoppande igen.
Slappedag och bara vanliga promenader.
 
Nattadags på torsdagkvällen
 
 
Fredag 2 november:
 
Ella var hemma med husse hela dagen medan jag var i Ullared med Theréze.
 
Hela dagen blev väl lite upp-och-ner för henne då både jag och Stefan var uppe tidigt och hon sedan fick gå morgonpromenad med husse...
Sen var jag ju borta hela dagen...
 
De hämtade Tindra på dagis på e.m. så det hände lite iaf...
=)
Jag och Theréze var hemma vid 20-tiden.
En glad Ella var självklart med när jag packade upp sakerna jag köpt och hade stenkoll på "sina" saker!
Köpte lite mer tonfiskgodis, en godis-roll-on och en bilfilt till henne.
 
Trött Ella... Man går INTE upp i gryningen!
 
Gekås, Ullared
 
Ella med sin godis-roll-on på sin nya bilfilt
 
 
Lördag 3 november:
 
Lite fler, halvlånga, prommisar...
(ökar succesivt)
Fick vara lös liiiiite i parken och springa liiiiite...
Och så blev det godissök i träd. =)
 
På dagens promenad
 
Ella kräver nu att jag slutar skriva!! =)
 
 
Jag ska skriva en mer utförlig utvärdering av microströmsbehandlingen, hade jag tänkt...
Men det blir inte idag...
*hoppas jag kommer orka göra det sen bara*
 
*VINK, VINK!*

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Jasmine! Jag läser din blogg och min lilla Bella har
också patella luxation. Jag undrar om det hänt något nu eller om behandlingen är förebyggande? Med vänlig hälsning, Mona

Svar: Hej Mona!
Min Ella är opererad för PL...
Denna microströmsbehandling är pga. av hennes kontraherade (sammandragna) muskler som hon har fått längs med sin högra sida. Om dessa kontraheringar uppstått pga. PL, eller om PL uppstått pga. kontraheringarna och överkompensation/felbelastning kan man inte svara på. Hon hoppar fortfarande "tjolahoppsan-steg" och detta vill jag få bort (så det inte blir mer felbelastning som kanske, mest troligen, leder till mer slitage). Dock är hon bra och friskförklarad i sitt ben ang. PL. Microströmsbehandlingen går in på djupet, på cellnivå, och "behandlar" musklerna... Ser ut lite som en Tensa med plattor, men fungerar djupare...
Jag ska försöka skriva mer om denna behandling på bloggen och även göra en utvärdering, men jag är lite slarvig med bloggskrivandet just nu.. =// Ella har fått microströmsbehandling innan (för ca. 2-2,5 månad sen) och min uppfattning om den var att den hjälpte bra ett tag.. Dock ska man ju upprepa behandlingen i början några gånger, men det fanns tyvärr ingen ekonomi för detta.. =//
Har du fler frågor så är det bara att höra av dig igen!
Jag svarar självklart, men skriver som sagt inte kontinuerligt på bloggen..
Jasmine och Ella

2012-11-04 @ 19:58:55
Postat av: Lisa

När kommer Ella ut med sin " kokbok". för hon verkar vara en jättebra på att laga frikadeller...
ge henne en kram från mig

Svar: Hej!
Det blir ingen kokbok...
Ella skriver så dåligt...
=)
Jasmine och Ella

2012-11-05 @ 20:08:18
Postat av: Lisa

:).. okej.. ge Ella en kram från mig

Svar: Japp!Det ska jag göra!
=)
Jasmine och Ella

2012-11-06 @ 07:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0