Ingen bra "näsdag"

Idag har Ella lite mer problem med sina luftvägar.

Hon är täppt och snorig och verkar lite frusen, så jag tog fram täcket och la det i soffan.
Där ligger hon nu och kurar under täcket...


Skönt att gosa in sig när man inte känner sig så kry...


Mysigt med en liten "grotta"...


Min lilla trubbnos...


Världens vackraste Ella!


Ja, ibland har hon det verkligen inte lätt...
Vissa dagar är hon pigg, glad och har inga besvär alls och sen andra dagar så är hon riktigt dålig...
Då kan det t.o.m. vara så illa så att man kan se att hon nästan "kippar" efter andan p.g.a. sin täppthet (hon öppnar munnen och tar ett andetag, väntar lite, öppnar igen och andas o.s.v...)

Men, hon är trång...
Sen kan både värme, stress, kanske pollen o.dyl. försämra dagsformen.
Men oavsett anledning så känner jag att det aldrig kan vara fel att vara lite nerbäddad...
Och hade hon tyckt att det blev för varmt så hade hon nog gått därifrån, eller hur?

Nu har hon legat där i ca. 1,5 timme och för bara en liten stund sedan så var det bara en liten bit av ryggen man såg... Då hade hon krupit in så att även nosen fick lite värme (eller nå´t..).
Nu har hon tittat ut igen, men ligger fortfarande under täcket.

Jag ska joina henne en liten stund i soffan och kolla lite TV en stund, sen är det dags för en liten promenix.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0