Upphittade hunden har hittat hem igen!

Ringde till Polisen idag igen för att höra om någon gjort en anmälan om hunden...
Igår på eftermiddagen pratade jag med han som driver stället som Polisen har sina upphittade hundar på och då hade ännu ingen hört av sig.

MEN... När jag ringde Polisen idag så hittade de, efter lite sökande, att det visst fanns en anmälan gjord.
Den var gjord igår morse vid 8-tiden...
Det hade helt enkelt missats i systemet..
Smidigt! Bra koll...

Tjejen jag pratade med var mycket trevlig och blev jättetacksam för att jag hade ringt för att göra en extra liten koll.
Hade jag inte gjort detta så hade det kunnat dröja lite innan det upptäcktes...
Hon skulle genast ringa vidare och meddela detta så att hunden kunde få komma hem igen.

Ett par timmar efteråt så ringde hon tillbaka till mig och meddelade att hon ringt till han som driver samarbetet med Polisen här i Hbg och driver det stället där hundarna placeras tillsvidare och att han fått uppgifterna och skulle kontakta personen som hade anmält hunden saknad.
Vid den tiden hon ringde så trodde hon att hunden borde vara tillbaka där den hör hemma.
Hon tackade än en gång för att jag ringt dem så att de upptäckte denna "lilla" miss.

Om Ella hade försvunnit och det visat sig att hon visst var upphittad men att det hade missats så hade jag blivit jättebesviken.
Man går ju och är superorolig och vet ju inte vad som har hänt dem...
Visst kan missar ske, men det borde verkligen kollas upp om det inte finns ett bättre system.
För både ägarnas och hundarnas skull...

Nåja, denna gången så slutade det iaf lyckligt, även om det hade kunnat ske minst ett dygn tidigare...

Det viktigaste är att hunden får komma hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0