Nybadad!

Igår var det dags för ett litet bad för Ella.
Alltid lika populärt! *NOT!*
=)

Men, det måste göras.
Vare sig man vill, eller ej.
Kan ju tillägga att jag inte heller tycker att det är så roligt att bada och föna (vilket tar evigheter).

Ett bad blev det iaf!


Det är mest synd om mig i heeeelaa världen just nu!


Inget kul alls!


Är vi inte klara snart?


Allvar!!??!!


Är vi klara nu då?


Dumma matte!


Får jag springa ut och kasa/gnugga mig i mattan nu?


Hihi! Jag hann smita!


Ella nybadad, fönad och nästan torr


När Ella var badad och fönad så gick jag ut en sväng med henne på gården så hon fick "lufttorka" det sista... Hur mycket man än fönar, så tycker jag nog aldrig att hon blir riktigt torr...
På gården fick hon springa lite och vara ute i solen.

Stefan fotograferade henne uppifrån balkongen när hon roade sig på gården...
Ella ser ALLTID ut som att hon har ökat sin kroppsvikt med 25-30% när hon är nybadad/fönad!!! Inte så smickrande att bli fotad uppifrån då, kanske...
=)


Lufttorkar det sista på gården


Snygg-Ella!


Det är såhär man lufttorkar, matte!


Springa sig torr, det är nå´t!


Wiiiee!!


Full fart!


Nu måste jag väl snart vara torr, matte?


Smickrande vinkel... *NOT!*


"Rulltan" =)


Tur att pälsen lägger sig efter nå´n dag..! =)


Men hon är snygg iaf!


Nu är hon iaf nybadad!
Jag ska försöka bada henne lite mer regelbundet detta året för att se om det hjälper mot talgkörtlar o.dyl.
Förra året badades hon ca. var 10:e vecka under sommarhalvåret...
Denna gången är det ca. 6 veckor sedan hon badade sist...

Vi får väl se om det gör nå´n skillnad.
Vet ju inte förrän man provat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0