Min och Ellas midsommarafton

Midsommarafton firade jag och Ella hemma i lugn och ro.
 
Stefan gick hem till en kompis vid 18.30-19-tiden och sen gick de ner till en sportsbar för att äta och kolla fotbol (!!!) lite senare.
 
När Stefan gått så kockade jag ihop en liten middag till mig själv bestående av kotlett, pommes och bearnaisesås. Ganska gott faktiskt!
Betydligt godare än äcklig sill och nypotatis iaf!
=)
 
Sen tillbringade jag och Ella mesta tiden av kvällen i horisontellt läge i soffan (med undantag för några stunder vid datorn).
 
Vid 23-tiden traskade vi ner mot stan för att möta Stefan på vägen hem.
Det fick bli Ellas nattarunda och även hennes långpromenad för dagen (ca. 45 min.).
Eftersom det regnade ända fram till strax innan 19 så blev det inga direkt långa rundor, så det behövdes en något längre promenad.
 
Idag vaknade jag 6.45...
Är det rimligt!!??!!
Speciellt när man lade sig ca. 01.30...
 
Gick iaf upp, duschade, klädde på mig och sen så satte jag mig vid datorn till ca. 8.
Sen hämtade jag Ella och passade på att ta en halvlång morgonprommis medan vädret var ok.
Det blev en runda på ca. 40 min.
 
När vi kom in så kockade jag ihop en gourmetfrulle till Ella, sen förvann hon in i sängen/sovrummet igen.
Då var klockan ca. 9.
Nu är klockan ca. 10.15.
Himlen öppnade sig precis och regnet stod som spö i backen!
Skönt att man har hunnit vara ute med lillfisen!
Dock tror jag bara att det var en rejäl skur, för nu verkar det som att det har lättat lite (kanske rent av uppehåll?) och himlen ser lite ljusare ut.
 
Ella kom precis upp.
=)
Mitt älskade lilla hjärta!
Jag tror jag ska mysa lite med henne nu...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0