Ella - (självutnämnd) Leg. bäddprovare

Igår var jag och Ella på Anjinsan´s, www.anjinsans.se, för att kolla canvasburar.
 
Jag vill ha en mindre variant som är ihopfällbar med stålram, bottenplatta och som även går att mörklägga på sidorna.
De flesta modellerna i butikerna är ihopfällbara med stålram, men vissa har inte bottenplatta och de flesta går inte att mörklägga... =(
 
På Anjinsan´s visade Magnus mig en modell från Nobby som gick att beställa, Traveller Plus.
Inte den snyggaste färgen, grå/blå, men den är ju tänkt att vara ett transportmedel vid t.ex. tågresor.
 
Canvasburen Traveller Plus från Nobby
 
 
Buren har:
* Ihopfällbar stålram
* Bärväska
* Nät på alla sidor
* Mörkläggningsmöjlighet på alla sidor (även uppe) förutom på baksidan (vid väskan)
* En liten förvaringsväska
* Dyna
* "Tältpinnar" om man vill fästa den i marken
 
Med andra ord så har den det mesta... Förutom bottenplatta... =(
Men det sa Magnus att vi säkert kunde fixa fram på något sätt.
=)
 
Egentligen behövs säkert inte en bottenplatta, men eftersom Ella ändå väger ca. 5,3 kg, så blir det liksom en "bulle" i botten när man lyfter väskan med henne i (har provat med en annan modell).
Jag vill ju gärna att hon ska ha en stadig botten...
 
Hade tänkt mig en i storlek 50x35x35 cm.
På Anjinsan´s skulle den kosta 469:-
Inte så farligt ändå, med tanke på att en Dogman-bur (som de flesta butikerna erbjuder) ligger på runt 400:- och då finns det ingen möjlighet att mörklägga, utan de burarna har bara nät.
 
Mörkläggningen känns viktig för mig, eftersom Ella kan vara reaktiv på andra hundar och är väldigt ögonorienterad...
När vi reste till Halmstad fick jag ju låna Cillas bur (från ÖB) och den funkade utmärkt, förutom att jag tyckte att den var lite för mjuk/ostadig för Ella.
Den hade däremot mörkläggning på alla sidor utom fram.
När vi reste hem från Halmstad så var det flera hundar i hundkupén, så jag vände helt enkelt buren så att framsidan stod vänd mot väggen så hon inte såg det runtomkring.
Funkade förvånansvärt bra (eller så var hon bara trött efter besöket i Halmstad!!).
 
När vi var uppe på övervåningen på Anjinsan´s (det är där de har burar, bäddar, dynor o.dyl.) så var Ella lös och gick och kollade runt.
Helt plötsligt så fick hon för sig att hon skulle prova (nästintill) varenda bädd som låg i lämplig höjd!
Jag skrattade så jag nästan grät!!
Hon sprang från ena bädden till den andra, lade sig ner som för att invänta fotografering, och sen iväg till nästa!
Hysteriskt kul såg det ut!
Det såg verkligen ut som att hon ville fotograferas!
=)
 
En fluffig variant som Ella stökade till (hoppade, krafsade) rejält i! =)
 
Hmmm... Det är något som inte stämmer med den här bilden... =)
 
En uppochnervänd bädd gick precis lika bra att hoppa upp och lägga sig på!
 
En fluffig, mjuk variant i minimodell som hon knappt fick plats i...
 
Söt är hon iaf! Min lilla Ella-Bella tokbralla! =)
 
 
Så, Ella hade säkert hur kul som helst där uppe med sin briljanta idé om att försöka kunna prova alla bäddar i lämplig nivå... =)
Det var iaf humor och underhållning på högsta nivå, kan jag lova! =)
 
Jag fullkomligt ÄLSKAR min lilla tokiga Ella - (självutnämnd) Leg. bäddprovare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0