Ella älskar sin vagn!

Igår bestämde jag mig för att ta en sväng ner till bakluckeloppisen.
 
Dock var det ganska varmt så att promenera ner med Ella, som vi brukar göra, kändes inte som ett alternativ.
Men jag tog Ella och vagnen och så tog vi bussen ner till biblioteket/stadsparken.
 
Som vanligt blev Ella helt till sig när man börjar röra vagnen!
=)
*fjolla!*
Vagnen måste betyda både trygghet och att det händer nå´t, för henne.
 
Iaf...
Hon fick promenera till bussen, sen fick hon åka i vagnen på vägen ner till stan i bussen.
När vi kom ner till stan och stadsparken, så fick hon promenera lite igen.
Inte poppis!
Hon ville helst bara upp i vagnen, men jag ville att hon skulle röra lite på benen och kissa lite...
Hon promenerade bort till Söderpunkten, sen fick hon åka lite i vagnen igen...
Så var det resten av vägen till loppisen.. Åka lite, promenera lite...
När vi kom till loppisen så kunde hon iaf inte komma upp fort nog i vagnen..
=)
Där låg hon sedan, helnöjd, när jag gick och kikade lite på alla sakerna...
 
Åhh! Kom igen! Ska vi inte åka snart!?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, man kan ju bara konstatera att Ella är väldigt förtjust i sin vagn..!
=)
 
Köpte ett (katt)sele till henne för 10:-...
Lila iofs, men ändå...
Hon har fått små plidor vid halsen och även bakom bogbladen och jag tror att det är "värmeplidor" efter selen..
Selen vi använder mest är ju den beiga camo-spårselen...
Den har ju neopren runt om, så det är ju inte omöjligt att det kan bli lite varmt där den ligger på.
Vi är ju ändå ute ganska mycket och hon blir ju lätt varm, så varför inte??
Tänkte se om man kunde hitta nå´n annan variant som funkade..
 
Helst skulle jag vilja ha en sele som var något mittemellan...
Halsen som en y-sele, en rem mellan remmen runt halsen och remmen runt magen som kattselar har (längs skulderbladen), och en bredare rem mellan frambenen som typ mittemellan en y-sele och en Puppia-sele...
Sen vill jag att man ska kunna spänna den "högre upp" typ nästan på ryggen, för nästan alla spännen hamnar i Ellas armhåla och ligger mot armbågen...
Och det skulle vara en mjuk, luftig modell...
=)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ella är en tuff brud i sin militärvagn.. Söta bilder på henne...
Ge henne en kram från mig
lisa

Svar: Hej Lisa.Tack.
Det ska jag göra.
Jasmine och Ella

2012-07-23 @ 09:54:57
Postat av: Tina Spångberg

Va sött....snygg vagn..funderar på att köpa en till min tolvåriga dam.så får hon ett alternativ vid långpromenad!men va tänker folket här på ön hund i vagn..det har dem nog aldrig skådat...men men va gör man inte för sina älskade juveler.(bra blogg kul att läsa om hur du fixar o ordnar med sötisen...det är ju våra barn.hej så länge

Svar: Hej Tina!
Tack för din kommentar!
Ja, vagn är ett bra alternativ i vissa situationer... Till äldre hundar så är det ju bra så att de kan följa med även om de inte orkar gå lika fort/långt.
Ja, att folk kommenterar får man räkna med.. Även om det blivit lite vanligare ute bland hundfolk, så är det inte riktigt lika ok bland allmänheten... Lite synd, för det är ett bra komplement om det inte missbrukas.

Kul att du gillar bloggen.
Den är inget speciellt, handlar mest om vår vardag, men ibland skriver jag om nå´t specifikt ämne.. Har ju skrivit bl.a. om reaktiva hundar idag, tidigare även bl.a. om kastrering, Patella Luxation, Att ha hund o.dyl.

Hoppas du finner den intressant nog att besöka igen!

Jasmine och Ella

2012-07-30 @ 17:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0