Ella har fått sina fiskar varma...

Vilken dag det har varit!
=)

Det började som vilken dag som helst...
Sen blev det bestämt att vi skulle åka ut med Ella till Laröd en sväng och att Jessica och Alba skulle följa med.

De kom hit först och vid 13-tiden körde vi ut till Laröd allihopa.
Ella fick springa lös nästan hela rundan, men lilla Alba kunde inte uppföra sig (hon sprang och käkade all kaninbajs hon kunde komma åt!), så hon fick bara njuta av friheten en kortare stund... =)

Nedan kommer några filmklipp från Larödsbesöket, men jag ber om ursäkt i förväg för alla "skakningar" o.dyl... Det är ett resultat av husses förkärlek att alltid använda zoomen... =)


Ella och hennes nya kompis Alba


Godis och fria vidder!


Spännande dofter!


Godisfriaren Ella...


När vi åkte ifrån Laröd vid ca. 14 så bestämde vi att jag och Ella skulle följa med hem till Jessica och Alba.
Så, Stefan körde oss dit, lämnade oss och sedan körde han hem igen.

Vi tog en promenad i Dalhem också så att Ella skulle få "känna av" omgivningen först, sen gick vi hem till Jessica.
När vi kom in vid ca. 14.45 så ringde Stefan och berättade att han skulle köra och träna sålänge och sedan hämta oss på vägen hem.
Så, vi satt och pratade lite medan hundarna vilade en kort stund och Ella sedan gick en liten husesyn...

Klockan 15.30 ringde Theréze och frågade om jag och Ella ville följa med på en liten tur med henne och Tindra...
Hmmm... Jag visste ju att Ella redan var ganska trött efter både Laröd, ny hundkompis, ny miljö på Dalhem och att vara hemma hos Alba, men jag tackade ja iaf.
Theréze hämtade oss vid ca. 16.10, sen körde vi ut till Filborna skogspark, för att ta en liten tur där med vovsingarna.
Min förhoppning var att hinna tajma det med när Stefan hade tränat klart så att jag och Ella sedan kunde åka direkt hem med honom därifrån.
Vi tog en något kortare promenix än vad vi brukar göra (det är ju snö och ganska kallt för Tindra att gå för länge) så vi var tillbaka vid bilen vid ca. 16.50.
Precis då ringde Stefan! Perfekt timing!

Väl hemma vid ca. 17 så åt Ella (hon ville inte ha sin mat hemma hos Alba när den serverades, så hon fick helt enkelt vara utan då...) och sedan slocknade hon som ett litet ljus.
Jag och Stefan gjorde grillad kyckling, ris och currysås och Ella (som brukar sitta klistrad i köket när det vankas kyckling) kom inte ut förrän det var dags att lägga upp på tallriken.
=)
Tror hon var ganska trött...
Sen låg hon snällt och väntade medan vi åt och sedan fick hon lite kyckling.
Därefter lade hon sig i soffan hos husse, på sin Back on Track bädd.
Där ligger hon fortfarande. =)

Jag ska låta henne vila tills 20-21, sen ska jag ta och gå en liten sväng med henne.
Hon behöver nog lite vila efter dagens alla händelser, miljöer och intryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0