Ella besöker Fredriksdal

Idag gick jag och Ella bort till Fredriksdal.
Först var vi en lite stund i parken och sen gick vi in på själva Fredriksdal och tog en liten runda där, både i landskapsbotaniska trädgården, Franska parken och vid djuren.


En halvmetersvall duger utmärkt för spaning!


Här kan man sitta och ha koll på omgivningen


Ella utanför ett litet "lusthus?"...


Vad är detta för något?


Aha! Matte säger att det bara är kor och att de inte är farliga...
Då kan jag sitta här lugnt...


Titta vem jag träffade! Nils Poppe! =)     (kändisbild!)


Vår lilla "utflykt" tog ca. 1 timme och 40 minuter idag...
Inte illa!
Vi tog det ganska lugnt, men trots det så verkade Ella ha ganska ont i sitt ben när hon reste sig efter att ha modellat vid Poppe-statyn...
Hon hade lite lätt hälta i några steg, men sen blev det bättre.
Vet inte om det beror på att knäet låser sig ibland, eller vad det kan vara...
Vi hade också, precis innan Poppe-statyn, gått på lite kullersten, vilket kanske kan ha påverkat lite annan ojämn belastning.
Sen gick hon som vanligt på vägen hem (med några "tjolahoppsan-steg", som hon fortfarande har ibland).
Hon stödjer på benet som normalt och använder det när hon kissar (hon sitter på det ena bakbenet och lyfter/sträcker ut det andra när hon kissar, det har hon alltid gjort... *L*).

Finns det någon som läser min blogg som har opererat sin hund för Patella Luxation och känner igen något så hör gärna av er.
Man blir ju ändå bekymrad, trots att det är över ett år sedan hon opererades.
Oron och försiktigheten kommer alltid att finns kvar, tror jag.

När vi kom hem fick hon pausa medan jag gick och handlade, sedan kockade jag till hennes gourmetfrukost när jag kom tillbaka.
Idag bestod köttdelen av lite kycklinghjärta-frikadell och lite kokt kycklinglever...
Det gick ner...
=)

Jag ringde till Sune Jerre (som har opererat Ellas knä), men han var inte på plats idag så han skulle ringa imorgon...
Det känns bättre att prata med honom och höra om jag behöver bekymra mig, eller om det är sådant som händer.
Vill verkligen vara på den säkra sidan, även om han vid hennes friskförklaring sa att hennes knä skulle vara i bättre skick och mycket starkare efter operationen än hon var innan.
Som sagt, över ett år har gått och jag är fortfarande bekymrad över det från och till...

*NOJJIG MATTE!*

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Såg Ella någon snyggning när hon spanade utanför Fredriksdal idag? Vad pratade hon och kossorna om eller va det ett hemligt samtal?



Ja nu har Ella "träffat" en kändis.nämligen Poppe.. vad pratade dom om då?? eller va det hemligheter det med.. kanske ville ella vara med på fredriksdalsteatern i sommar som skådis. :)

2012-01-09 @ 17:38:06
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Nej, med på teatern i sommar lär hon inte vilja vara, med tanke på alla fästingar som trivs på Fredriksdal då... =)

/J

2012-01-09 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0