Med vinden i håret...

Nyss hemkomna efter en sväng ut till Laröd för en, vad vi trodde, skön promenad med Ella i det vackra vädret...

Gissa om vi blev "blåsta"(!)??
Jodå, visst sken solen och det var klarblå himmel, men guuuud vad det blåste ute vid Laröd! Och blåste kallt dessutom!
Här inne i stan var det nästan vindstilla när vi körde...

Men, en liten sväng blev det ändå när vi ändå var där, såklart.
Konstigt nog så var det fler än vi som hade kommit på ideén om att åka ut med hunden..??!!
=)
Lite trist, då det innebar att vi fick koppla och koppla loss Ella omvartannat.
Men hon var duktig, vår lilla "Sessa".
Den enda hunden hon skällde på var en stor, svart Groendal (eller liknande) och det var bara nå´t enstaka skall, inget mer.
Den hunden hade en hög energi och studsade runt och hade dragkamp i kopplet med sin ägare.
Så det kan vara antingen att den var stor och svart (så hon hade svårt att läsa av den) eller att den var så livlig som gjorde att hon reagerade mer på den än de andra hundarna.
Där var även en stor blandras (Schäfer/Rottweiler?), en Fransk Bulldogg, en Bichon Frisé, en Border Terrier och nå´n slags gårdshund bl.a. och de reagerade hon inte på.

När Frallan passerade var hon superduktig!
Hon satt och hade ögonkontakt med mig under hela tiden den gick förbi, utan att vika av med blicken. Fantastiskt duktigt, tycker jag! (för att vara Ella..)
Nu ska tilläggas att Frallan var lös och när den passerade oss så hade husse och matte full koll på den och krävde ögonkontakt och att den skulle gå nära dem hela tiden, så den ägnade inte oss en blick ens.
Det kan ju ha varit en anledning till att Ella lyckades så bra där.
Eftersom Frallan inte såg åt vårt håll så blev den heller inget "hot" för Ella och hon kunde känna sig helt trygg.

Vi försökte ha Ella lös så mycket vi kunde mellan alla hundar.
Ena gången skulle Stefan fota henne och ville ha upp henne på en av stockarna...
Jag gillar inte att hon hoppar för hon är så klumpig och brukar bara trilla...
Nåja, hon gjorde ett tappert försök att hoppa upp, vilket resulterade i att hon landade i ett magplask mitt på sidan av stocken...
Frambenen uppe och så hängde hon längs sidan på stocken och kravlade upp...
:/


Ella (på den omnämnda stocken)


Det såg läskigt ut och jag var rädd för att hon gjort sig illa.
Jag är en hönsmamma när det gäller Ella, men det beror ju på att hon har haft så´n otur och har en sådan gedigen veterinärjournal...
Det verkade iaf ha gått bra för jag höll koll på henne under resten av turen och hon verkade precis som vanligt.
*Hon ger mig migrän, magsår och gråa hår!!!*


Har du godis i handen, matte???


Det blev ingen direkt njutbar promenad idag, med alla hundar, isblåst och lite oro över hur det gick för Ella efter "hoppet" på stocken...
Inte för mig iaf...
Men jag tror inte att Ella hade de bekymmerna...
Hon verkade mest uppskatta när hon kunde springa lös.


Litet hopp om att våren är på väg


Avslutar med en liten bild som Stefan tog ute i Laröd idag på några snödroppar han hittade.
Jag har sett några utanför vårt hus för för flera veckor sedan, men sen kom ju snön...
Men nu måste ju våren vara på intågande, på RIKTIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0