En alldeles underbar dag!!!

Igår, måndag, så var det en riktigt bra dag!
 
Började dagen med en promenad i parken med Ella där hon fick vara lite lös, gjorde några godissök i träd o.dyl.
 
I parken
 
 
Sen åkte vi med Stefan ut till Filborna och tog en promenad där medan han tränade.
1 timmes fantastisk och händelserik promenad!
 
Först mötte vi en kille/man med en liten, svart Petit Brabancon hane.
Mötet gick suveränt och jag kunde inte varit mer stolt över Ella!.
Lugnt och stilla och helt exemplariskt!
De hälsade fint på varandra och sedan bara "hängde" de där tillsammans och åt lite gräs och pinkade lite medan vi pratade några minuter.
Verkade vara en vettig hundägare! Blir alltid lika glad när man träffar på dessa! =)
 
Gick sedan vidare på vår promenad och då skulle hon tvunget upp till "sina" stenar på den lilla kullen...
 
På väg upp mot "sina" stenar
 
Snart där...
 
Lycklig Ella på kullen bland "sina" stenar...
 
Mysigt att ligga på stenen och spana...
 
 
När hon snusat/vilat/kollat klart där uppe så fortsatte vi...
Hade knappt hunnit mer än nerför kullen förrän jag såg en sköldpappa(!!) vid kanten mellan grusgången och gräskanten.
Såg att den höll på med att gräva (kanske lägga ägg??) och ville ta nå´n bild på den.
Först såg inte Ella den alls, utan bara satt där på grusen.
Men sen...
Oj, vad förbryllad hon blev! =)
Först var hon nyfiken, sedan lite osäker...
Eftersom jag inte ville låta henne gå fram (dels för sköldpaddans skull och även för Ellas, om den skulle bita) så var den ju ännu läskigare!
Hon såg ganska "lökig" ut där hon blev jääääätteeelång för att kolla på den, sedan skuttade bakåt, fram igen, åt sidan, skällde lite och höll på.
 
Den läskiga sköldpaddan
 
 
Efter en liten stund fick jag dock henne att släppa sköldpaddan och gå vidare.
 
Vi gick ner till vattnet vid ena dammen.
Hittade en perfekt "doppa tassarna-plats"!
Där var liksom sanddyna istället för stenar.
Ella gick själv ner dit och stannade precis vig vattnet precis som: -Matte.. Ska vi godisträna?? =)
 
Ella gick, visserligen med godis framför som motivering, ner i vattnet utan större krusiduller!
Fler gånger dessutom!
Ena gången var hon dessutom så pass "långt" ute så att det räckte henne upp till bröst/mage.
*Sensation!*
Jag tyckte hon var superduktig!!
 
Framsteg
 
Duktiga lilla Ella!
 
Ser ni?? Bildbevis!! Hon är blöt på kragens päls längst ner! Så långt i var hon!
*STOLT MATTE!*
 
 
Därefter gick vi resten av rundan...
Jag, stolt som attan över min fantastiska lilla hund och Ella, lös och lycklig över att matte var på så gott humör!
=)
 
Mötte upp Stefan, åkte vidare för att möta upp Susanne och hennes hund Rocky (dvärgpincher) för att köpa en Hurtta Lifeguard scarfes av henne.
Väl framme och när hon kom med Rocky så lät jag Ella vara i bilen först.
När vi pratat lite och jag hade hälsat på Rocky så öppnade jag bildörren och lyfte ut Ella.
 
Än en gång var det ett mycket bra hundmöte!
Rocky ville väldigt gärna fram till Ella, men vi tog det lugnt.
När han inte var lika "på" längre så gick Ella själv fram och kollade läget.
De snusade lite, sedan var det som att de känt varandra hur länge som helst...
De liksom bara "hängde" lite ihop, fick lite gotter o.s.v.
 
*Hur stolt kan man bli som matte egentligen!!??!!*
=)
 
Ella och Rocky
 
 
Efter att vi var klara där så gav vi oss vidare för att hämta lilla Tindra på dagis.
Hon ska vara hos oss på kvällarna denna veckan och fr.o.m. torsdagkväll ska vi ha henne till söndagkväll.
 
Även under kvällen, trots att Tindra var här och trots att Ella säkert var trött efter dagens alla små händelser/intryck/äventyr, så var Ella på gott humör och i perfekt balans!
 
Alltså en dag då hon varit i stort sett helt perfekt vid ALLA hundmöten och passerande hundar, positiv, nyfiken, samarbetsvillig, lyhörd och helt enkelt bara ABSOLUT BÄST!!!
 
Idag har det inte varit lika strålande, men det gör inget!
Hur ofta får man uppleva en helt perfekt dag som igår??
Den ska jag bära med mig länge och ta fram de dagar hon har riktigt dåliga dagar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0