Elektroterapi/microström och ny sele

Idag har jag varit med Ella hos Marina på http://www.rehab4hund.se/.
 
Sist fick hon massage och provade laserbehandling, men lasern var inte populär alls!
Så, idag testade vi elektroterapi/microström istället.
Det gick mycket bättre!
Nu hoppas jag bara att det gör någon verkan också...
 
Läs mer om elektroterapi/microström här:
http://www.rehab4hund.se/electro.html
 
Borde ju gå 1 gång i veckan, två gånger till iaf, men tyvärr fixar inte min ekonomi det... =(
Så tyvärr så får det dröja till pengarna kommer, i slutet av månaden, innan nästa behandling...
Nåja, bättre än inget hoppas jag...
Jag vill ju bara att hon ska vara så bra som möjligt.
 
Sist fick jag nämligen beskedet att Ella hade spänningar i nacke, skuldror, bröst och bog...
Troligen, inte säkert, pga. att spårselen begränsat hennes rörelsemönster.
Inget kul alls!
Vi skaffade ju sele för att skona hennes nacke, hals och rygg, men fick andra problem istället...
*Grattis till oss*
 
Så, nu har vi 3 kompletta spårsele-set (Hurtta Lifeguard och Limex), varav 2 st. helt nya och oanvända och 1 använt 2-3 gånger, samt ett lädersele med nitar (Pritax) som vi ska göra av med för att kunna köpa lite nytt.
Vi trycker tyvärr inte pengar i källaren, så det "gamla" får bekosta det nya.
 
Jag fick låna en variant av sele av Magnus på Anjinsan´s Hund & Katt (Tack, supersnälla Magnus!!) som jag kunde ta med till behandlingen idag så att vi kunde kolla om passformen passade Ella.
Det bör ju vara en sele som inte är för tung, inte ligger på över bröst/bog, inte trycker på bröstbenskotan eller på andra sätt begränsar hennes rörelsemönster.
Selen jag lånade fick iaf godkänt, så den kommer vi att köpa av Magnus!
 
Trixie selen - vi kommer nog dock köpa ett svart...
 
 
Kruxet är dock att det är en fleecesele...
=/
Inte så praktiskt kanske när det är blött eller regnar...
Så, vi kommer troligen att använda oss av hennes Hurtta Lifeguard y-sele vid sämre väder när vi är i närområdet (där hon bör ha sele då hon är mer reaktiv på "hemmaplan"), fleeceselen vid torrare väder, samt så kommer vi att  försöka använda halsband för övrigt.
Ska införskaffa ett lite bredare, vadderat halsband, typ Hurtta med fast knäppning.
 
Hurtta halsband
 
 
Funderar även på ett s.k. stretchkoppel...
Ett koppel med lite resår/spänst som ska dämpa vid drag och ev. ryck.
 
Någon som har erfarenhet av ett sådant?
Iaf. när det gäller ev. skador/påfrestningar av hundens rygg, nacke, hals?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0