Rock-bitch / Glamour-girl

Wiiieeee!!

Idag var jag och hämtade strass-selen till Ella på Anjinsan´s!
Supergulliga Magnus & Hans har vänt ut och in på sig själva och lyckats fixa hem den till mig!
Vilken SUPERSERVICE!!!
De är helt suveräna på det stället!

HEJA ANJINSAN`S!!




Jag och Ella tog en promenad vid ca. 9.55 och gick bort till HD, vilket tog ca. 40-45 min.
Därifrån tog vi sedan bussen till Anjinsan´s.
Kombinerade nytta med nöje, så att säga.
=) 

Det var ju en stor chansning med selen, eftersom jag inte visste om den skulle passa eller inte...
Den fanns ju ingenstans att prova i önskad storlek.
Men, den passade Ella bra.

Väl hemma (vid ca. 12) så satte jag på henne selen innan jag gav henne lite mat, eftersom jag visste att hon skulle springa in till Stefan i sovrummet efter att hon ätit.
Jag ville ju att han skulle se henne i den nya outfiten.


Ella äter lyxfrulle i sin lyxsele


I väntan på att springa in till husse och visa nya selen


Stefan tyckte ju såklart att hon var jättefin när hon kom in och visade upp sig!
=)
Ella var riktigt trött efter förmiddagens aktivitet (promenad, "omhändertagande" av lösspringande Golden Retriever som jag inte ens orkar skriva om!, selprovning och besök på Anjinsan´s, bussresa t&r), så hon hann stupa i sin bädd innan jag hann ta av henne selen...
Ville inte störa henne då så jag lät henne vila en stund med den på. Uppenbarligen så var hon inte besvärad av den...


Riktigt trött liten Ella


Selen är så himla fin (tycker jag iaf)!
Enkel, stilren och både med lite glamour- och "rock"känsla.
Den sitter så bra runt skulderbladen på henne.
Ingenting som tar emot eller hindrar hennes rörelsemönster.
Dessutom stängs den med kardborreband under magen, så där är inget klumpigt spänne i armhålan heller.
Visst, det är lite mer jobb att ta på den och stänga den med karborre, med tanke på hennes päls, men...
Runt halsen är där ett s.k. "snabbspänne".
Gjord i brett konstskinn med lite mjukt, vadderat nät(?)foder.
Enkel strassrad runt hals, mage och längs nacken.

Ingen vardagssele precis...
Ingenting man vill ta på hunden när det har regnat och är dyngigt, eller när man ska ut i skogen och springa.
Men eftersom jag tyckte det var så trevligt att ha lite fina halsband/koppelset till Ella innan och vi nu inte kan använda sådant p.g.a. att hon gjorde illa ryggen i höstas, så tyckte jag att denna selen var helt underbar!
Selar kan visst vara fina, men de flesta är mer praktiska än snygga.
Jag älskar hennes beiga camosele och tycker att hennes orangea Hurtta-sele är snygg och färgglad, men har väl saknat något lite mer elegant.
Så, nu kan hon vara "fin" även med sele någon gång.

1-2 timmar efter att vi kommit hem så skulle Stefan iväg och träna så då passade jag och Ella på att vila en stund.
Gissa om hon stupade i sängen!?!
Jag hann inte mer än lyfta upp henne...


Såååå trött!


När Stefan kom hem så tog jag en kisserunda med henne.
Sen, vid ca. 19.40 tog jag en sväng upp till parken med henne, där jag släppte henne lite, tränade lite och busade lite.
Man får ju passa på när där inte är några andra hundar...
Sen bar det hemåt för lite kvällsmat och soffmys.

Nu är det dags för en liten kisserunda igen.
Sen tror jag minsann att kudden kallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0