Vidrig värme!

Igårkväll, strax efter 18, packade vi ner filt, mat/vatten/skål till Ella och begav oss ut till Laröd.
Här hemma gick det bara inte vara längre!
Det var som att sitta i en bastu!

Ute i Laröd var det ganska svalt och skönt.
Där fläktade det gott.

Tog först en sväng med Ella så att hon fick promenera/springa lite, eftersom hon knappt rört sig under dagen.
Hon hade mest bara varit ute och gjort vad hon behövde, för hon orkade inte gå i denna värmen.


Skön kvälltur i Laröd


Stenar är populära


Världens längsta tunga


Ätit hade hon inte heller gjort sedan sin frukost...
*dumhund!*
Jag tycker verkligen inte om att hon inte äter någonting under så många timmar!
Inte bra för magsyran!
Så när vi sedan kom tillbaka till bilen så lade vi ut filten och serverade Ella mat och vatten och sen så satt vi där ute en stund.
Det tog ett tag, sedan åt Ella sin mat till slut.


Dags för lite mat och vatten



Alltid uppmärksam


Efter kanske en paus på filten i ca. 30 min. så begav vi oss hemåt igen.
Väl hemma så möttes vi av en betongvägg av varmluft i lägenheten!
Vidrigt!
Öppnade upp balkonger och fönster, med förhoppning om att det skulle hjälpa eftersom det var svalare luft ute, men tji fick jag...
Luften cirkulerar ju inte i vår lägenhet!
Det händer ju absolut ingenting!
Eftersom vi bara har fönster åt ett håll så blir det ingen genomströmning...
Att det inte fanns en tillstymmelse av vind gjorde inte saken bättre.
Nej, så jag och Ella flyttade helt enkelt ut på balkongen en stund.

Vi lade oss vid 00.30-01 någon gång, men vid 03.30 väckte Ella mig för att hon ville något.
Ja, hon "muffar" så man vaknar, men sen sitter hon bara där och glor och förväntar sig att man ska vara någon tankeläsare.
=)
Jag har dock lärt mig att det oftast handlar om att hon är hungrig (eller möjligen vill ut, men det är ytterst sällsynt).
I detta fallet var hon varm, för när jag lyft ner henne från sängen så flåsade hon, så vi gick ut på balkongen en stund.
Stefan var fortfarande vaken, men precis på väg att gå och lägga sig när vi kom upp.
Innan vi sedan lade oss igen så bad jag Stefan kila ut en sväng med Ella för säkerhets skull. Det hade ju varit varmt och hon hade ju druckit lite mer, och senare, pga värmen.

När de sedan kom in så lade vi oss till slut igen.
Då var väl klockan runt 04.30...

Vid 8 vaknade jag imorse...
Gick upp och gjorde iordning Ellas frukost.
Tänkte att det var lika bra att göra det innan det blev för varmt, för då är det svårare att få henne att äta.
Hämtade sedan Ella så hon skulle äta, men det fick trugas en stund.
Till slut år hon och sedan gick hon och lade sig igen.

Nu ska jag hämta henne så att vi kan gå en promenad innan det blir för varmt.
Idag ska det dock bli några grader svalare än igår.
Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0