Kvällsbesök hos Tindra

Söndagen började med en förmiddagspromenad på ca. 40 minuter.

På eftermiddagen badade och fönade jag Ella, vilket alltid är måttligt populärt...
Därefter gick jag ut med Ella på gården och busade (nåja, försökte iaf) medan Stefan bytte däck på bilen.
Tänkte att hon kunde passa på att lufttorka det allra sista. Jag fönar alltid henne "torr", men det är ändå alltid lite fukta kvar.
Vädret var helt perfekt för det. Solen sken men det var lite vind ändå så det fläktade lite i pälsen.

Vistelsen på gården blev mest frustrerande för Ella då de två katterna som brukar vistas där gick omkring och smög på Ella och gjorde det mesta för att reta henne lite.
=)
Jag hade med mig både skål med vatten och skål med mat till Ella och det var ju lite spännande, tyckte de.
Den ena brukar ha en benägenhet att följa efter Ella när vi kommer runt huset... Den brukar smyga lite på henne och gå lite bakom.
Den tycker säkert att hon är jättespännande då hon är i samma storlek...
Ella delar inte denna entusiasm...
=)

Söndagskvällen bjöd på perfekt promenadväder (soligt men inte så varmt), så jag och Ella tog en kvällspromenad vid 19.20.

Vi tog svängen genom Fredriksdalsparken, där hon fick vara lite lös, och sedan fortsatte vi bort till Theréze, Simon och Tindra.
Jag hade inte kollat om de skulle vara hemma, utan bara chansade.
Hade även med mig Tindras vaccinationskort som vi hade fått ifyllt när vi var hos Sune förra veckan. De hade nämligen glömt att ta med kortet då Tindra vaccinerades.

Väl utanför dem så ringde jag Theréze.
De var ute på promenad med lilla Tindra, men skulle snart vara hemma så jag och Ella gick en sväng vid golfbanan medan vi väntade på dem.

När vi kom upp så drog de två tokstollarna en rejäl runda i lägenheten!
Till slut fick jag stoppa Ella, då hon bara kasar på deras hala golv...
Ella är som sagt förbannat klumpig (och uppenbarligen ganska skadebenägen) och jag ville inte att hon skulle sträcka sig eller nå´t...
(Ja, jag vet!!! Jag är en hönsmamma!!!)
Tindra ska ju faktiskt också ta det lite lugnt då hon precis tagit stygnen efter bråckoperationen...
Vill ju absolut inte att något går fel med det!
Nåja, de fick iaf rusa av sig en liten stund.
=)

Sen lade de sig båda i soffan och vilade en liten stund.


Galningarna har äntligen lugnat ner sig lite... (bilden tagen av Theréze)


Två riktiga sötmusar!


Pratade lite med Theréze och Simon, drack ett glas vatten och tog en cigarett med Theréze på balkongen, sen var det dags för mig att gå då klockan var ca. 21.15.
Jag och Ella gick en liten sväng vid golfbanan medan vi väntade på Stefan.

Väl hemma så var det dags för lite kvällsmat för Ellas del och sen var det dags för horisontellt soffläge.
Troligen ganska trött...

Imorgon bär det iväg till Veterinärhuset i Ängelholm för en gratis tandkontroll på Ella.
Det är kampanjen SundIMun som Pedigree bedriver i samband med vissa veterinärkliniker.
Just i Ängelholm var det en leg. tandläkare som skulle göra kontrollen, därav valet.




Vi ska vara där 9.30 så det blir en tidig morgon för lilla Ella.
Jag hoppas bara att det inte är något fel på hennes tänder/tandkött/munhåla...
Sune kollade ju förra veckan, men såg inget konstigt.
Dock är han ingen tandläkare och de ser/tittar kanske på andra saker som annars kanske lätt kan missas.

*Hoppas, hoppas HOPPAS att allt ser bra ut!*

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0