Fancy Friday!

Idag har det varit en ganska soft dag för oss alla här hemma.

I middags/eftermiddags fick Ella ett litet ryck och skulle leka lite.
=)
*Ja, det händer minsann inte alltför ofta!*

Vi busade lite och hade lite dragkamp/kast med hennes mjukisar/pipisar.
Det slutade med att hon låg på rygg i sin bädd och fjollade med sina leksaker...
=)
Den ena bilden blev jättesuddig, men jag var helt enkelt bara tvungen att lägga upp den iaf!
Bara kolla öronen! =)


Vaddå!?! Nå´t fel, eller??


Efter några minuters fjollande blir man såhär trött!! =)


Till slut (efter några minuter!!!) blev hon så trött så hon slumrade till med leksakerna på sig...
Så förbannat söt!

Vid 16.30 tog jag och Ella en promenad ner till stan för att göra ett besök på ZaWicca, www.zawicca.se.
Är tyvärr inte där så ofta, men idag tänkte jag passa på att kombinera en längre promenad med en stadspromenad och ett inköp utav råa, frusna lammben.

Självklart fick Ella ha på sig sin fin-sele från Anjinsan´s, www.anjinsans.se, när hon skulle ner och strosa i staden.


En liten "bänk-paus" på vägen ner till stan


Liten paus för fotografering


Sötaste Ella i snyggaste selen!


Inte så mycket p.g.a. värmen, utan mer p.g.a. hennes trånga näshålor så blev det en del flåsande...
Det är ju ett problem vi har och som vi antagligen får leva med...
Hon har ibland svårt att andas genom näsan och öppnar då munnen istället för att kunna andas mer ordentligt/lättare.
Det gäller att man inte går nå´n maratonmarsch i det läget. Man måste ju förstå att det kan vara lite jobbigt för henne och då anpassa sig lite efter henne.


På väg ner till ZaWicca


Köpte en liten påse med frusna, råa lammben till Ella på ZaWicca, www.zawicca.se.
En påse kostar 24:-, vilket jag kan tycka är ett bra pris.
Det är inte ofta Ella får sådana ben, men när hon får det så brukar jag ge henne dem som "isglassar" på sommaren. Hon får dem alltså frusna och så ligger hon och slickar/smaskar på dem.
Pratade lite med Zarah också innan vi begav oss hemåt igen.

Väl hemma så fick ju Ella självklart smaka ett ben!
*Illa vore det annars!*
=)
Hon slickade/körde runt det ett tag på balkongen, innan hon till slut bar in det i sin canvasbur.



Smaskigt!


Det blev alltså belöningen efter att ha fått promenera 1 timme ner till stan!
Smaskens!

Just nu ligger hon utslagen i soffan hos husse och blir kliad på magen.
Hon vet minsann hur man ska njuta av tillvaron!
=)




Kommentarer
Postat av: gittan

hejsan jag undrar om du är den Jasmine och Ella som bor i Helsingborg ? Isåfall kommer du ihåg lilla Dan-té och Chicko? Vi flyttade upp till Arboga Tvärr fick vi ej behålla Chicko utan nu är han hos min mamma o pappa i himmelen om det är du så skulle det vara kul om du ville höra av dig

din sida här är verkligen fin

Kram Gittan

2012-05-18 @ 20:09:42
Postat av: Anonym

Hej Gittan!

Helt korrekt!

Självklart kommer jag/vi ihåg er alla!!

Jag mailar dig på angiven adress.

/J

2012-05-18 @ 23:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0