Stadstur

Måndagen bjöd på ganska fint väder så jag och Ella promenerad ner till stan vid ca. 15.20.

Jag hade ett ärende nere på Söder som jag behövde uträtta, så jag tyckte det var perfekt att kombinera nytta med nöje!
=)

Packade mat och vatten till Ella.
Vi promenerade längs med Stenbocksgatan, förbi Lasarettet och ner längs kyrkogården denna gången. Vi försöker att inte ta samma håll varje gång vi ska ner på det hållet för det kan bli lite tråkigt.
Väl nere på Söder så uträttade jag mitt ärende och sen gick vi och köpte en liten hamburgare och satte oss på en parkbänk så vi båda kunde få i oss lite mat och vatten.


Utanför Söderpunkten i väntan på hamburgare


Spännande att studera alla som kommer och går...


Gott med lite mat!


Får jag smaka lite av din hamburgare, matte?


Efter lite mat och vatten så ska man ju vila magen en stund...


Sötaste Ella!


Så mycket folk att hålla reda på...


De är ju överallt!


Det är så mysigt att göra ett ärende ner till stan till en liten utflykt/picknick men sin lilla fyrbenta vän..!
Man kombinerar verkligen nytta med nöje!
Ella får en rejäl promenad, motion, miljöombyte, stadsträning, nya intryck och mental stimulans samtidigt som jag får gjort något vettigt... Dessutom får vi ju en riktigt mysig stund tillsammans när vi tar paus för mat och vatten!
=)

Efter lite mat, vatten och en stunds vila på bänken så begav vi oss vidare till bussen för att åka hem.


På väg hem... Äntligen!


Vi gick hemifrån ca. 15.20 och landade hemma ca. 18.10.
Nästan 3 timmars "äventyr" alltså.

Väl hemma så slocknade hon utslagen i soffan hos husse medan hon blev kliad på magen...
*ovanligt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0