Röntgenbilder ländrygg och höftleder

Igår ringde Theréze (Tindras matte) och frågade om jag vill följa med och köpa foder till Tindra hos Din Veterinär, www.pyramediadb.com.
Jag satt bara och tråkade iaf, Ella var nästan nykissad och Stefan var inte hemma så det var klart att jag hängde med.

När vi var där så passade jag på att beställa/köpa Ellas röntgenbilder.
Vi röntgade ju henne i torsdags för rygg och höfter, men hon är även röntgad tidigare i ett annat ärende.
Man kan alltså få bilderna på en cd-skiva eller som papperskopior, men jag valde cd.

Det kan väl anses bisarrt att vilja ha sin hunds röntenbilder, men jag vill gärna ha dem för att eventuellt själv kunna jämföra om något annat händer framöver, likaså om man vill ha en "second opinion" eller om man reser iväg med hunden och något händer. Jag har även alla hennes journaler.
Är man bortrest och något händer och man inte har tillgång till sin ordinarie veterinärklinik så kan det ju vara bra att ha sådana saker med sig.

Nu har jag dem iaf.
Jag ska även beställa journaler och röntgenbilder från JennyHill Djurklinik, www.jennyhilldjurklinik.se, där Ella opererades av Sune Jerre för Patella Luxation.


Ländrygg bild 1


Ländrygg bild 2


Ländrygg bild 3


Höftleder


Jag tycker det är fascinerande att studera dessa!
Är verkligen ingen veterinär, men det gäller ju min hund så jag vill gärna veta och ha så stor koll jag kan själv...

Röntgenbilderna visade inget avvikande så vi hoppas slippa gå vidare med kontraströntgen o.dyl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0