Ella på äventyr i Pålsjö skog

I eftermiddags tog vi Ella och körde ut till Pålsjö skog för att ta en liten tur med Ella där.
Hon var inte så pigg på förmiddagsturen och verkade lite "off", så vi ville se om en tur till skogen kunde göra någon skillnad.

Ella ÄLSKAR att vara ute i skog och mark och springa lös!

Och jodå, visst märkte vi skillnad...
Så fort hon kom ut ur bilen så var det en glad och pigg hund. Hon hade visserligen lite "kill i näsan" precis i början, men det var det enda.
Sen var det en lycklig hund!



Vår lilla "gris" luktar på något mindre mysigt...



Springa lös i all ära, men godis är GOTT!



Spanar in rastplatsen


Det kändes oerhört skönt att se henne så glad!
Jag/vi får väl ta oss i kragen och ta mer promenader till skogen med henne...
Även om jag försöker ta henne till olika grönområden/parker så är det ju inte samma sak.

När vi kom hem så fick hon mat och sen var hon ganska nöjd och trött, så vi två tog en timmes vila, medan Stefan pysslade med datorn.
Sååå skönt!

Tidigare ikväll vägde jag henne och upptäckte att hon gått upp 1 hg.
Kanske inget konstigt, då hon inte har kunnat promenera lika mycket sista tiden som hon gjort innan.
Men, nu får hon ju gå igen så det är bara för mig/oss att ut och traska med henne så hon kommer tillbaka till sin matchvikt/form.
Så, jag tog en liten sväng på ca. 45 min. med henne ikväll och det var nästan så att det var hon som rastade mig och inte tvärtom! Det var en himla fart!
Det var bara för mig att hålla jämn takt med henne, eftersom jag blev så glad för att hon överhuvudtaget ville gå och inte hade några problem med några luftvägar.
Det gäller ju att passa på när hon har farten inne och humöret uppe! =)

Imorgon kommer Zeus kl. 9.30 och ska vara här en lite stund på förmiddagen så det blir "upp i gryningen" för Ella. =)


Kommentarer
Postat av: Anna Posh Pooches TÄVLA I BLOGGEN

Jo då dom har kommit fram! Tyvärr så passar inte 2 av 3 men jag gillar färgerna och det nya smidigare tyget :D Dom har även längre band runt magen vilket var ett problem på dem äldre modellerna, dom var för korta!



Så vi är nöjda och får helt enkelt beställa hem 2 till så dom andra grabbarna håller sig varma och torra i vinter!

2011-10-13 @ 11:09:11
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0