Äntligen en "riktig" promenad!

Idag fick jag alltså äntligen ta en "riktig" promenad med Ella!
Den första på evigheter, känns det som...

Vi promenerade upp till ICA Maxi där vi mötte upp Stefan, som varit ett ärende, och åkte med honom hem.
Promenaden tog ca. 45 min. och det är ju ganska länge med tanke på att Ella knappt har fått gå alls de sista 3 veckorna. De sista dagarna promenerade vi dock lite grann... Inte så fort, men kanske ca. 20-30 min.

Det är ju ingenting mot vad Ella är van vid.
Vi brukade ju ta en långrunda varje dag på ca. 1 timme (45 min. - 1,5 timme) + alla de "vanliga" rundorna på ca. 20-30 min.
Men, har veterinären ordinerat vila så får man ju gilla läget.
Tyvärr gick vi ju miste om de finaste höstdagarna på evigheter! =(

Nåja, nu återstår att se om hon är bättre i ryggen...
Hon verkade lite trött när vi kom hem, men det kan ju även bero på lite otränade muskler.
Vi får avvakta och hålla koll på hur det utvecklas.

Hon ligger just nu i soffan hos husse i framstupa huvudläge...
*Sällan!*


SNYGGAST!


Kommentarer
Postat av: Emma

sv; Tack för en genomtänkt och klok kommentar i mitt inlägg! Det känns skönt att veta att fler har samma åsikt och vart med om samma sak, men även tråkigt då det bevisar att folk verkligen kastar ur sig det ena och det andra. Tråkigt förresten med din hunds rygg, hoppas att det är på bättringsvägen! Självklart ska du ta henne på en vagn om du vet att hon har ont eller problem. Det är en ren självklarhet. Har märkt att både hund- och hästmänniskor tenderar till att tro att det vet bäst om allt inom sitt område. Huvudsaken för mig är att jag vet hur jag behandlar min hund och vad som är bäst för honom. Hur andra sen behandlar sina hundar, det är deras ensak och deras problem. Det är jättetråkigt att folk inte vet bättre för sig än att kasta ur sig glåpord, men samtidigt sänker de sig själva till en lägre nivå. Jättefin liten tjej hade du iallafall :)

2011-10-08 @ 00:39:36
URL: http://chiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0