Tisdags- och onsdagsäventyr

Både igår och idag har jag och Ella varit på "äventyr"...

Igår gick vi härifrån Stattena upp till Berga och till djuraffären Helsingborgs Hund- och Katt.


Där köpte jag några tjurmuskler till Ella och ett pressat algben (som var ganska stort!).
Jag tittade även på två matbarer som jag tyckte var jättefina!


Den matbar som jag egentligen tyckte var snyggast var svart/vit och såg ut såhär.
Dock var den ganska låg...


Matbaren från Nobby var i lagom höjd


Därefter gick vi till Evah´s Djurcenter.



Där kollade vi lite på vad hon hade för roliga prylar och pratade lite med Evah.
Hon hade en jättefin svart jacka till Ella som jag gillade, men den enda storleken hon hade kvar var för stor...
=(
Sedan tog vi bussen hem från Living.

Vi gick hemifrån vid ca. 13.10 och var hemma ca. 16.15. Vi landade väl vid djuraffären vid ca. 14.30 och då hade vi också haft en liten paus vid polishuset där Ella låg på bänken (hon gillar att komma upp på bänkar) medan jag tog en cigarett.

Min moster Pia kom vid ca. 16.45 och sen skjutsade Stefan oss till Sundspärlan vid 17.15 där jag och moster var på storseans med Terry Evans fram till ca. 22.
Spännande och intressant!


Idag kom Jonna och My på besök mellan ca. 13-13.45.
När de hade gått så gjorde jag mig iordning och sen tog jag och Ella bussen till Öresundskraft och därifrån tog vi sedan en promenad till Hunddagis för att hälsa på.
Det tog väl ca. 45-50 minuter för oss att gå den biten.


På väg till Hunddagis


På Hunddagis fick Ella "hänga" lite med Herkules (Hacke, Guns hund) vilket hon tyckte var måttligt populärt, men som hon ändå accepterade.
De har ju känt varandra sedan vi jobbade där och i början var ju inte Herkules så gammal så Ella tyckte att han var en riktig pest, men nu är han ju lugnare så det går mycket bättre.
Han försökte få henna att leka ett par gånger, men det fungerade inte nu heller...! =)
Efter ett par tappra försök så gav han upp och lade sig fint bredvid henne på filten.


Ella och Herkules


Så omaka, men så söta!


Vi var på Hunddagis fram till ca. 17 och sedan passade vi på att "lifta" hem med Theréze som hämtade Tindra.
När vi åkte hem föreslog Tessan att vi kunde köpa hem lite mat och äta hemma hos dem, vilket jag tyckte lät som en alldeles strålande idé!
Både jag och Ella var hungriga, så när vi kom hem till dem så fick Ella lite mat av Tindra.
Snällt!
Efter maten blev vi alla lite nanniga, så jag ringde Stefan som kom och hämtade mig och min underbara lilla hund!
På vägen hem handlade vi mat till Stefan.

Nu ligger husse utslagen i soffan efter maten och har lilla Ella däckad sidan om.
Jag ska gå en liten runda med henne nu när jag är klar, sen kan hon passa på att vila, för imorgon bitti kl. 06.30 kommer My och ska vara här till kl. 21...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0