Söndag med klickerträning och hundbesök

Följde idag med Theréze till Vi2 Hundcenter, http://www.vi2hundcenter.se, hos Ida Lindgren.

Ida driver Vi2 Hundcenter och är instruktör i allt från grundlydnad till tävlingslydnad, agility, klicker, sök, spår, freestyle m.m.
Hon utbildar även andra intruktörer och idag behövde dessa några ekipage att träna med, så att Ida kunde få lite feedback från oss deltagare gällande de blivande instruktörernas tillvägagångssätt.

Theréze ringde mig igår kväll och frågade om jag och Ella var intresserade av att följa med och så blev det.

Vi var två ekipage på varje instruktör och varje "grupp" arbetade lite avsides.

Jag vill inte påstå att Ella glänste i detta moment, men hon tog sig igenom 40 min. av 60 innan hon stängde av.
Hon har ju faktiskt inte arbetat i grupp med andra hundar runtomkring sedan vi gick vardagslydnad, strax efter vi köpte henne, så det är lite mer än två år sedan.
Det tog en liten stund för henne att "landa" när vi hade kommit dit och hon såg alla hundar, men sen gick det hyfsat ok.
Hon redde ut det, gjorde några övningar, men sen blev det nog för mycket för hon stängde av helt.
Men det gör inget...
Jag tyckte hon var duktig som klarade det så pass iaf!

Något som var riktigt kul var att det även var med en liten ponny på "klickerkursen"!
Superhäftigt!
Theréze filmade lite med sin Iphone och jag fick sno hennes klipp och lägga här.
Tyvärr är det inte själva övningarna (för då var vi själva upptagna), men ändå... 


Man behöver inte vara hund för att gå klickerkurs! Hästar kan minsann de också!


Jag vet att Ida fotograferade lite under tiden vi var där ute, så jag ska se om jag kan få "stjäla" några bilder från henne när de kommer.

När vi kom hem vid 12.30 så blev det en kort stunds vila för Ella, för sedan kom lilla My och Jonna.
Vi skulle ju testa hur det gick att ha My här när Jonna var iväg en stund, eftersom vi ska passa henne imorgon.
Så, hon var här ca. 30 min, sedan kom Jonna igen och satt och pratade en kort stund innan de gick hem.
Därefter dog Ella i sin bädd!
Hon var såååå trött!
Först vi 16-tiden åt hon sin mat (som serverades vid 15 som vanligt) och vid 16.30 tog vi en liten promenix på ca. 40 min. upp till tornet där hon fick vara lite lös.
Vi tog en promenad på ca. 25-30 min. vid 20.30 och däremellan har hon mest vilat.
När vi kom in vid 21 fick hon göra en sökövning, sedan åt hon sin kvällsmat och nu har hon stupat i foffan hos husse!
=)

Ja, hon får passa på för imorgon kommer My vid 10.30 och ska vara här till ca. 22 + att även Zeus ska vara här mellan ca. 12-16...
Så, det blir en tuff dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0