Hundbesök och veterinärbesök

Idag har Zeus varit här på förmiddagen.
Det känns bra att han och Ella fungerar bra ihop.
Nu är han dessutom inte lika främmad här hemma, eller för mig och Stefan, utan han blir faktiskt glad när han kommer.
Sandra berättade även att han känner igen sig nu när de stiger av bussen och vet precis vart han ska.
Lite kul att höra!

Tog lite bilder med nya mobilen idag.
Även dessa taget inomhus och med ganska dåligt ljus.


I väntan på (Ellas) mat...


Ella vilar efter maten på kudden i soffan


Zeus har joinat Ella i soffan


Två nanniga hundar


Ikväll var vi även hos veterinären på återbesök gällande hennes hals.
Sist hade hon en irritation i halsen, så hon fick antibiotika för att se om det hjälpte.
Halsen var idag forfarande inte bra, men bättre än vad den var sist, så i dagsläget tyckte inte veterinären att det var aktuellt att göra mer (det har diskuterats om att operera bort hennes tonsiller).

Att operera bort dessa är något jag är lite skeptisk mot, iaf tills man har uteslutit alla andra eventuella orsaker till symptomen (typ förkylning med nysningar, fnysningar, snytningar med snorloskor emellanåt).
Jag vet inte om det är någon annan som är av annan åsikt, men det kan ju finnas andra orsaker till att hon drar på sig infektioner, iaf enligt mig.

Jag har varit lite inne på att kolla hennes sköldkörtel, eftersom jag läst att en rubbning av denna kan bl.a. vara imunnedsättning, håravfall/dålig päls (hon har fått en taskig päls i jämförelse med hur hon har sett ut tidigare) m.m.
Det kan tydligen vara ganska difusa symptom...

De tog iaf ett blodprov som de skulle skicka på analys för att se hur dessa värden är.
Om inget annat så är det ju bra att kunna utesluta sköldkörteln, om provresultaten är bra.

Men, just nu känns det ganska hopplöst.
Det känns mest som att man står och trampar vatten och inte kommer någonstans alls...

Jag vet ju att det är något som inte stämmer och jag VILL JU VETA VAD...!!
Det känns väldigt jobbigt att veta att ens hund inte mår bra, men inte kunna sätta fingret på vad det kan vara.
Veterinären verkar inte heller ha några svar...
=(

Nu får jag vänta i ca. 1 vecka på provsvaren för att se vad de säger.
JOBBIGT!

Klockan är ca. 21.30 nu och vid 22-tiden ska jag och Ella träffa Jonna och My och ta en liten kvällspromenad.
Det kan behövas, för jag behöver rensa huvudet.
Är helt tom på kraft och energi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0