Nytt halsband beställt från Ezy Dog

Igår var vi på Anjinsan´s.
 
Vi provade ett nytt halsband på Ella (jag tyckte ju att delen där spännet sitter på Hurtta Leather-halsbandet var lite klumpigt).
Det var ett halsband av märket EzyDog.
 
Halsband från Ezy Dog
 
 
Halsbandet som vi provade var i rosa camo, storlek XS.
Ella är ju superfin i rosa (verkligen!!!), men eftersom jag själv inte är så stormförtjust i färgen så blev det att vi beställde ett i grön camo.
Snyggt!
*Matchar ju även vagnen*
;)
 
Halsbandet är som nytt ganska "stelt", men när man joxat lite med det så blir det ganska bra.
Det är i neopren, har snabbspänne samt dessutom vaddering hela vägen på insidan.
 
Det finns i många fina färger:
* Rosa camo
* Grön camo
* Blå camo
* Röd
* Blå
* Svart
* Brun
(Hade önskat att det även fanns i beige camo!!!)
 
Storlekarna det erbjuds i är XXS-XXL.
 
Nu får vi se om det blir bra till Ella.
Jag vill ju hitta det PERFEKTA halsbandet till henne!
Då gäller det ju att "testköra" några stycken också...
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Är det inte kardborre där man "spänner" halsbandet? Kan inte den gå upp om hunden drar mycket? Har funderat på att köpa ett sådant (har en stor Schäferkorsning så kanske lite skillnad mot din) men är rädd att kardborren går upp.

Svar: Hej Isabell! Ezy Dog-halsbanden har ett s.k. "snabbspänne", fast en bit med kardborre där man liksom kan justera längden.
Kardborren är dock både kraftig och ganska lång (såklart större och bredare i större storlekar). Den sitter dessutom som en "flärp", alltså som man "viker över sig själv" efter att man trätt igenom den genom en ring, om du förstår vad jag menar... =)
Det är ju självklart svårt för mig att säga att den absolut inte skulle gå upp, men om jag skulle göra en jämförelse på halsbandet i de små storlekarna i relation till min hund, så hade det suttit stabilt.
Jag hoppas du har fått något svar på din fråga som du kan ha nytta av.
Har du fler frågor så är du självklart välkommen att höra av dig igen!
=)
Jasmine och Ella

2012-10-21 @ 20:48:59
URL: http://www.hundbloggerskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0