Utvärdering Electroterapi/microström: Del 4

Lördag 10 november:
 
Ella har varit något piggare idag...
 
Tog bl.a. en sväng upp till "Borgen" med henne och lät henne vara lite lös där på gräsmattan. Inte så mycket springande, mest bara vara lös och leta lite godis i gräsmattan och lite strosande.
Dagen innehöll dessutom även bl.a. en halvlång promenad på 45 min. och ett kort besök av kompisen Cleo.
 
Ella på gräsmattan vid "Borgen" idag
 
Hon har inte varit lika "låg" idag som hon varit de sista 2-3 dagarna, hon har varit lite piggare både inne och ute och "gått på" lite bättre på promenaderna, men...
Hon har också gått betydligt sämre med benet/hoppandet idag jämfört med de andra dagarna...
=(
Det har varit mycket hoppande och en hel del galopperande, tyvärr.
 
Så... Gladare mentalt, men sämre rent fysiskt...
 
Ångrar att jag inte skrev någon form av utvärdering/dagbok/journal efter hon fått den allra första behandlingen.
Då hade man haft lättare att ha något att gå tillbaka till och jämföra med.
Man tror att man ska komma ihåg, men det gör man inte... Inte i detalj och inte hur utvecklingen skedde dag för dag iaf.
Det är ju delvis därför som jag skriver denna utvärderingen nu. För att kunna gå tillbaka och minnas händelseförloppet, vid eventuellt behov framöver.
Men självklart också för andra, som kanske har samma problem, så att de kan göra en bedömning om detta är en form av behandling som skulle kunna hjälpa dem eller hur det möjligen har varit för någon annan i samma situation...
 
Även om alla individer är olika, både människor och djur, samt att t.ex. min relation med min hund inte är densamma som en annan person har med sin hund, så har vi människor ofta ett stort behov av att kunna jämföra erfarenheter.
Detta är ju såklart bra och om min text/blogg kan ge någon några svar eller nya infallsvinklar så är det ju trevligt.
Men jag kan inte nog poängtera att det som gäller för mig och Ella inte under några omständigheter behöver vara varken rätt eller bra för någon annan...
 
Det kanske inte ens är rätt eller bra för oss?
Vem vet?
Det kan bara tiden utvisa...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0