Ellas nya väska/väskor!

Ja, ni som följer bloggen vet ju om allt det där med Ellas kontraheringar på höger sida...
Hon hade ju tidigare en transportväska som var lite oval, men för att öka föresättningarna för att hon ska kunna röra sig ännu mer i väskan vid transport i bilen (byta sida, ligga lite mer "rakt" o.s.v.) så köpte jag istället en med rektangulär form.
 
Det är exakt samma väska, men bara annan form på den.
 
Ellas gamla väska
 
Ellas nya väska
 
 
Det känns faktiskt rätt bra att ha bytat väska, även om detta är en ganska dyr variant.
Fast, det beror på hur man ser på det, iofs...
Det är en stadig, rejäl väska och jag tycker nog att man får valuta för pengarna.
Vi har ju varit supernöjda med den gamla, bara det att hon oftast låg på samma håll (vilket var på vänter sida ihoprullad, så att höger sida inte sträcktes ut så bra).
 
Och nej, kontraheringarna beror inte på väskan, men att hon låg så var ju inte heller till hennes fördel..
Nu har hon lättare att vända sig och byta håll iaf, och även om det är samma storlek och mått, så blir det ju automatiskt mer utrymme då denna är rektangulär.
 
Modellen heter Torino och finns att köpa på bl.a. Grizzly och finns i 3 storlekar (S, M och L).
I storlek L som Ella har kostar den 1069:-.
 
Sedan köpte jag en annan väska att kunna ha på kortare turer med buss, då den andra väskan är något otymplig att kånka rundor på, när hunden inte befinner sig i väskan.
Den köpte jag via Tradera.
Det är en väska av märket Puppia (bara en tillfällighet, jag tyckte bara den svar snygg!).
 
Ella och hennes nya Puppia-väska
 
Som vanligt uppskattar Ella allt man kan ligga i/på! =)
 
Hon får precis plats att ligga, men ska tvunget alltid ha tassarna på kanten.. =)
 
Lite bättre bild på själva väskan
 
 
Har faktiskt inte sett den alls förut och hittar ingenting om den på nätet...
Men den funkar att ha till det användningsområdet, även om jag kanske tycker att den kunde varit liiiite längre, eller/och ha så den kunde öppnas fram/bak. Både för att hunden lättare ska komma in i väskan, samt för att kunna öppna lite framtill om hunden villligga ner ordentligt en stund.
Lite komplicerad är den också då man måste öppna handtaget då man ska ha i och ur hunden.
Men, men... Man kan inte få allt här i världen.
=)
Den är snygg och dessutom lätt att sedan bära med sig när hunden inte längre behöver sitta i väskan.
Den har en liten skiva i botten, som jag tycker är lite klen för att vara stabil nog som bottenplatta till Ella.
Plattan är dessutom i lite blankt tyg, så jag ska köpa lite av sån´t där piletyg/hundfällstyg och klippa till och lägga som lite extra stöd och skydd i botten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0