Typisk Tibbe!

Igår när jag var ute med Ella en sväng så var hon ett praktexempel på en Tibbe!

De är ju avlade för att ligga lite högt och spana/vaka/larma...

På promenaden passerade vi några "stenbänkar" vilket resulterade i en liten, galen och envis Tibbe som BARA SKULLE UPP!


Jag ska upp här!


Sådär ja! Nu har jag bättre koll!


Skönt att kunna ligga ner och "jobba"...


Man kan ju passa på att njuta lite i solen också


Det gäller att ha koll på vem som kommer och går, trafik o.s.v...


Ja, hon är som hon är, min älskade lilla Ella!
=)
Det är liksom sån´t man får ta.
Det ligger ju i hennes natur och jag brukar ibland låta henne sitta/ligga och vila/spana en stund innan vi går vidare.
Någonting i det beteendet är ju sådant som de automatiskt vill/kan utföra, så varför inte låta henne "jobba" lite då och då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0