Sälj inte min bur!!!

Gick ner i källaren idag för att hämta upp den svarta hundburen som ska säljas.
Tänkte att jag skulle dammsuga och göra rent dynan från hår eftersom det kommer en tjej som ska köpa den på torsdag.

Hann inte mer än packa upp buren och ta ut dynan, förrän Ella hade ockuperat buren!
=)
Vi kan ju konstatera att hon är glad för allt som man kan ligga på/i (även utan dyna, uppenbarligen!).


Det är faktiskt MIN bur!


Jag tänker INTE gå härifrån!


Dammsug bäst du vill, det skrämmer inte mig...


Snäääällaaa matte!! Måste vi sälja buren???


Jag tycker ju om min bur


Tänker klamra mig fast här!


Njae, vi måste ju inte göra av med buren...
Men nu har vi så mycket saker här så att vi måste faktiskt rensa ut lite.
Och eftersom just denna buren inte kom att användas för ändamålet den köptes till (balkongen) och faktiskt istället ligger nerpackad i kartong i källaren, så får den ge vika för annat.

Hade vi bott lite större och haft lite fler rum och mer utrymme, så kunde ju Ella ha fått behålla sin bur och ha den som ett kryp-in i nå´t rum.
Nu är det inte så...

Vi köpte ju en canvasbur till balkongen istället, då den var betydligt lättare att bära ut och in.
Canvasburen ska också bytas ut, så fort vi hittar rätt färg...
Den vi har är ju vinröd (snygg), men vi vill ha en grå camo istället. Det hade passat bättre till vår inredning (för den står ju inne när det regnar o.s.v.).
Den vinröda duger dock sålänge.
Men, som sagt, sen ska vi göra av med den också så småningom.

Nåja, till slut gick hon iaf ur buren så jag kunde fixa till det allra sista och lägga in dynan igen.
Fick vara noga med att låsa buren så att hon inte skulle traska in och lägga sig igen...
=)

I eftermiddags fick hon sin mat på balkongen och sen var det dags för den obligatorisk "vilan efter maten"...
Då blev det en stund i en solfläck...


Efter maten ska man vila magen...


Nu är det dags för en liten promenad i det fina, men blåsiga, vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0