På tur i Pålsö skog med Tindra

Jag och Ella joinade idag Theréze och Tindra på en liten skogspromenad i Pålsjö skog.

Det var svalt och skönt inne i skogen, men Ella var ganska stressad...
Fråga mig inte varför hon blir så ibland..?
Det tog ganska lång tid för henne att varva ner.
Inget kul när hon blir så... =/
Jag vill ju att hon ska tycka att det är kul och vara glad och avslappnad när vi går i skogen...

Kanske beror det på att det i Pålsjö är mycket folk, man hör ofta en massa röster, men ser inte alltid personerna då det är väldigt lummigt där...

På Pålsjöpaviljonen var det nå´n "gammeltjoa" (som Theréze kallar det) och mycket folk som satt och tog en våffla, kaffe eller glass... Vi stannade till där en stund (i skuggan, såklart!) och Ella varvade ner efter en liten stund.
Då begav vi oss tillbaka till bilen.


Vid Pålsjöpaviljongen


Matte, ska vi gå snart? Det låter mycket här...


Innan vi kom fram till bilen så lät vi vovvarna dricka lite vatten vid ena kranen som finns där vid parkeringen.

Jag blev faktiskt lite imponerad av Ella där...
Hon har aldrig druckit vatten sådär och dessutom var det ju blött runtomkring.
Först ville hon inte alls gå dit (hon hatar att bli blöt om tassarna!), men efter 2-3 försök och med lite stöd och uppmuntran från mig så gick hon äntligen fram och drack!
Min duktiga Ella!
=)


Ella och Tindra vid "vattenhålet"där Ella just har druckit


Man kan ju tycka att det vore en hur naturlig sak för en hund som helst, att gå fram så och dricka vatten när man gått en promenad och är lite varm och törstig... Men inte för Ella...
Så, jag tyckte att hon var duktig!

Sen körde vi hem och nu har Ella precis ätit och intagit horisontellt läge i soffan...
Det kan ju vara skönt efter ca. 1 timmes vistelse i Pålsjö, att äta och sen vila lite...
Jag kanske skulle göra likadant..??
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0