Kvällsmys på Gröningen

Packade vatten, mat, skål och tog bussen ner till stan med Ella vid 20-tiden ikväll.

Gick förbi Cleopatra och köpte en liten hamburgare till mig.
Promenerad sedan därefter bort till Gröningen, via hamnen.


Ella poserar utanför Cleopatra


I väntan på mattes mat


Hamnen


På Gröningen var där en hel del folk (och hundar), men jag och Ella satte oss lite avsides.
Hällde upp mat och vatten till Ella och så åt jag min hamburgare (ja, självklart fick hon smaka en liten bit...).
Sen satt/låg vi där och bara njöt av svalkan där nere.


Liten vy ifrån Gröningen


Min lilla goding!


Ella håller koll


På muren vid strandpromenaden


Alltid uppmärksam


Sååå vacker!


Efter ca. 1 timme så tog vi en lite promenad på själva Gröningen, sen promenerade vi hem via Tågabacken.
Då kan jag säga att svalkan var som bortblåst!!
Fy, så vidrigt kvavt det var på vägen hem!
Både jag och Ella tyckte det var jobbigt.

Väl hemma var vi båda ganska trötta... och varma!!

Eftersom inte Ella hade ätit sin mat nere på Gröningen så fick hon den när vi kom hem.
Gav henne den på balkongen och satte mig själv där också.
Vi har fruktansvärt varmt här inne i lägenheten, nämligen...

Nu ligger Ella här på golvet sidan om mig när jag sitter och skriver.
Hon är varm så jag ska gå ut en sväng på balkongen med henne igen så hon får lite svalka.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Det är skönt med sommar, men värmeböljor kan vara besvärliga. Jobbigt när det är för varmt inomhus.

2012-05-23 @ 06:10:29
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/
Postat av: Jasmine

Hej Katarina!

Jag gillar inte sommaren... Dels pga. värmen och sen även för alla äckliga insekter... =)

Men vår lägenhet är en bastu... Har enbart fönster åt solsidan, sol hela dagen, kan inte vädra för tvärdrag, första våningen på en innergård, så det blir som en kokong här trots att man har nerrullat.

/J

2012-05-23 @ 11:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0