En hyfsad kväll, trots allt...

Som jag skrev igår så hade Ella ingen bra "näsdag" igår.
Hon var täppt, hade svårt att andas genom näsan och låg nerbäddad under täcket i soffan när jag skrev gårdagens inlägg.

Efter att jag skrivit klart inlägget så joinade jag henne en stund i soffan.
Hämtade hennes matskål och satte där, för att försöka få henne att äta, men det kände hon inte för...
Jag tänkte, att ibland mår man generellt bättre efter lite vila och mat i magen...


Är nog egentligen lite hungrig, men vill ändå inte ha...


Prioriterar vila...


Efter ca. 30 minuter så fick jag henne att äta iaf.
Jag gick ut på balkongen och tog en cigarett och då tog jag ut mat- och vattenskål där.
Då hängde hon med ut och åt sin mat.
Precis därefter kom Stefan hem efter att ha tränat och då piggnade hon till lite mer.

Senare skulle Stefan köra ett ärende och då passade jag och Ella på att åka med en liten sväng till Grizzly.
Inte för att vi egentligen skulle ha någonting, utan mest för att hitta på något.
Ella hade ju bara varit ute kortare rundor eftersom hon inte var så kry, och då kunde ju annan stimulans kompensera lite.

Innan vi körde så gick jag en liten kisserunda med henne och eftersom hon visste att vi skulle iväg (det vet hon minsann!) så var hon på lite bättre humör och lite piggare.

Hon fick vara"fin" när vi skulle till Grizzly och fick ha sin nya sele...
*Säg vilken tjej/kvinna/dam som inte mår lite bättre och känner sig lite finare i lite "bling"... I lagom dos, förstås...!*
=)


Användningspremiär för selen


På väg till bilen


Hon hade jättebråttom in på Grizzly...
Hon älskar att gå och snusa på allting där... =)
Som sagt, vi behövde ingenting, men kom därifrån med en burk tops, tonfiskgodis och en "kyclingkorv" till Ella.

När vi kom hem så fick Ella en halv "kycklingkorv" (som hon blev überlycklig och fjollig över!)

Resten av dagen/kvällen så var hon betydligt piggare!
Hon var busig/fjollig och livlig. Ja, stundvis iaf. =)

Idag har hon ännu inte stigit upp, så jag vet inte prognosen för dagen...
Men uppenbart är ju att lite vila/värme (och kanske mat) gjorde susen för stunden.
Själv så väntar jag på att tjejen som ska köpa buren ska komma.
De skulle vara här mellan 9-10.
Ska passa på att slänga i mig lite frukost sålänge och ge Ella hennes också.
Sen blir det promenad när buren är hämtad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0