Tisdag, Hurtta Lifeguard koppel och en nybadad hund

Tisdagkväll...

Klockan är nu 19, Stefan är och tränar och Tindra har nyss blivit hämtad.
Bara jag och lilla Ella hemma.

Ingen speciell tisdag alls.
Det enda vettiga som har gjorts idag är att jag har badat och fönat Ella.
Inte det roligaste (tycker varken jag eller Ella), men det behövs ju göras då och då...


Bilden tagen från ett tidigare bad


Idag kom även ett paket med ett rosa Hurtta Lifeguard koppel som jag har köpt till Ella.
Kom över det hyfsat billigt och tyckte att det skulle bli ett bra komplement till selen.

Egentligen vill jag ju ha det setet i orange, men då jag kom över selet jättebilligt på en rea och nu kopplet så får det vara så, iaf tills jag eventuellt hittar det orangea billigt.


Ella i det rosa Hurtta selet...


... som nu har kompletterats med det rosa kopplet


Nu ska jag ta en liten sväng med min älskade hårboll (ja, hon är nästan 50% större när hon är nybadad och nyfönad, innan det lägger sig, hon ser ut som en liten kubik...), sen blir det lite soffmys innan Stefan lär ockupera tv´n för fotbollstittande ikväll...


Kommentarer
Postat av: Humlespunk

Hä hä, när Humlehunden är nybadad är hon både fluffig och krullig. Tack och lov är hon just nu nyklippt, så själva fluffet är inte enormt. Däremot krullet, när hon blir blöt.

2012-03-13 @ 21:05:00
URL: http://humlespunk.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Hej H-S!

Haha! Om jag inte fönar och kammar Ella efter ett bad så ser hon att ha självfall och "Stig-Helmers" lite överallt i pälsen med våfflade inslag.. =)

Det har faktiskt funnits folk som på fullaste allvar frågat om jag våfflar hennes öron (pälsen där har en tendens att våffla sig när det är blött eller fuktigt).

/J

2012-03-13 @ 23:59:35
Postat av: Ninni Österholm

Söt liten fyrbening!

Och kul att du gillar salukis. Själv har jag sagt att den dag jag blir för gammal och svag för att ha stora hundar så ska jag kika närmare på tibetansk spaniel ;)



Det som fått mig att gilla tibbarna är just att de verkar vara lite lika salukis. Salukis är ofta väldigt ifrågasättande, lite katt i hundförpackning. Snälla och vänliga, oftast väldigt mjuka till sättet, samtidigt som de absolut visar vad de vill i alla olika situationer. Sedan har de ju en enorm jaktlust också, vilket väl är det som främst skiljer dem från tibetanska spanieln. Om jag förstått det rätt så ska tibbarna vara självständiga "bara för sakens skull"(?) men med salukin så har allt sitt ursprung i att den ska fungera utmärkt som hetsjakthund :)



Råkar du bo i närheten av Sthlm eller ha vägarna förbi, hör av dig så kan du få träffa mina damer och bekanta dig lite med salukis på närmare håll.

2012-03-14 @ 12:29:03
URL: http://salukitrix.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Hej Ninni!

Kul att vi liksom är lite "tvärtom"...! =)

Tibbarna är väldigt självständiga, och precis som du säger, lite som en katt i hundförpackning.

Kan lära dem precis samma saker som alla andra hundraser, men bara om de känner för det och de känner att det lönar sig.. =)

Skulle ibland kunna tro att de inte alls är hundar, utan egentligen en blandning mellan katt och åsna... L

Stress är inte heller något som förekommer i deras vokabulär, de gillar inte att "skynda". Om man skyndar, så får man en bromskloss istället. =)

De vill gärna lulla, strosa, lukta på saker, spana o.dyl.

Självständigheten hos Tibbarna kommer nog från att de ska ligga och spana och larma vid templen/munkklosterna i Tibet och ofta låg de på klostermurar o.dyl. Där hade de koll på omgivningen (något som fortfarande är mycket präglat hos dem) och larmade vid hot.

Det är något man ska ha i åtanke om man skaffar en Tibbe, att de larmar, vilket innebär att de kan vara lite skälliga (speciellt om de är osäkra, eller i flock).

Jakt tror jag inte finns i Tibben alls, de är alldeles för bekväma för det... =)

Det närmsta Ella har kommit är att skutta efter nå´n fågel då och då, bara för att efter 2-3 skutt inse att det blir för besvärligt. Haha!

Jag bor nere i Helsingborg och tyvärr befinner jag mig aldrig uppe i Stockholm, men OM jag skulle göra det så hojtar jag gärna till.

/J

2012-03-14 @ 14:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0