Ett "lejon" i Laröd

Igår, tisdag, så kom snälla Cilla (en tjej jag lärt känna som också har tibbar) förbi med två canvasburar som jag skulle kika på.

Jag och Ella ska upp till Halmstad på lördag och jag behövde något att ha Ella i på tåget som även skulle vara lätt att bära med sig eftersom jag ska gå en liten bit i Halmstad också...

Vagnen var tyvärr inget alternativ denna gången, för då hade jag fått sitta med Ella ute i den öppna delen för att den skulle få plats, och där vill jag inte sitta i en timme... Jag vill sitta ordentligt om jag ska åka så pass långt...
Hennes transportväska var inte heller ett alternativ eftersom den väger en del och är otymplig att bära en längre sträcka...

Alternativet var en canvasbur som man kan fälla ihop och bära med sig...
Och det har jag, men den är ju gigantisk! =)
Men Cilla hade två stycken, en något mindre som man får ha i en påse för den har inget handtag, och en som var något större än den men den blev ganska tung att bära.
Så, det blev den lilla. =)

Ella var med ute och hälsade på Cilla när jag kikade på burarna.
Hon ville såååå gärna åka bilen! =)
Hon stod där på två ben och ville in/upp...

När vi kom in så satte jag ihop buren och Ella var med hela tiden och kollade vad det var för något...
Det luktade ju massor!!! (Cilla har 3 tibbar, men de har även andra djur..)
Spännande!
Det tog inte lång stund innan Ella hade checkat av och inspekterat buren, lagt sig och somnat i den..!
En minut, kanske??
=)


Kontroll av bur är gjord... Ok att sova i...


Blev lite nannig... Nya dofter... Nya intryck...


Favoritställningen


Jag kom väl in med buren ca. 13.30 och Ella gick inte ur den förrän vid 16-tiden!
Hon låg där hela eftermiddagen...

Tisdagen bjöd även på en tur ut till Laröd med Ella.
Det var lite småkyligt, för det blåste en del...
Däremot så var ju då fördelen att det inte var någon annan där.. =)
Så, Ella fick vara lös hela tiden, förutom precis sista biten tillbaka för då kom det någon med två hundar så då kopplade jag Ella. Men det var när vi ändå nästan var framme vid bilen igen...

Stefan skulle ge sig på att fota henne, men det var inte så lätt.. =)
Antingen stod hon och snusade som en liten Ferdinand och lyckades skutta iväg precis när han fick iordning kameran, eller så var det full fräs!
Nåja, några bilder blev det iaf!


Mameluck-Fia!


Ett smygande lejon på savannen


Lilla "Mufasa" har span över "sina" ägor... =)


Söt 1


Söt 2


Titt-ut!!


Mmmm... Doften av gräs, hav och... tång! *lycka!*


Full fräs!


Maniac! =)


Vi var väl ute i Laröd i kanske drygt en timme...
Sen körde vi och tittad husen som ligger där ute nere vid havet...
*Man blir ju lite avis...*

Vi var väl hemma runt 18.30 och sen bestod kvällen av mat, soffhäng, lite dator och lite kortare promenader med Ella.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0