Äventyr i Halmstad

Idag åkte jag och Ella till Halmstad.

Vi åkte hemifrån vid ca. 11.20.
Tog tåget till Halmstad strax innan 12.

Vi hade fått lånat en liten canvasbur till Ella som hon kunde ha på tåget och den låg hon i hela resan.


Gäääsp! Är vi inte framme snart? Ella på tåget till Halmstad


Vi anlände till Halmstad ca. 13 och därefter promenerade vi och letade rätt på adressen vi skulle befinna oss på vid ca. 14.30-15.
Sidan om fanns där en hund/kattbutik som vi såklart gick in och kikade lite i.

Antagligen är vi ganska bortskämda med många hundtillbehörsbutiker med varierande sortiment här i Helsingborg, för jag tyckte att den lilla butiken i Halmstad hade rätt basic (läs, tråkiga) saker... =(
*sorry!*
Så, det blev inget handlat där...

Sen gick vi en kort sväng i Halmstad, köpte en korv med bröd och letade upp en parkbänk där vi intog lite mat/dryck.
Hade lite mat och vatten med mig till Ella-Bella, men självklart fick hon smaka en liten bit korv, hon också... =)


Lunchpaus


Paus


Platsen där vi hade vår lilla lunchpaus


Så, efter vår lilla "lunchpaus" begav vi oss tillbaka dit vi skulle vara.
Ella skulle få en behandling av Carola Liva Lind (typ akupressur/healing??).


I väntan på Carola Liva Lind


Vad händer där borta?


Till slut blev det iaf vår tur att träffa Carola.
Det är svårt att förklara hennes behandling av Ella...
Hon kände igenom henne, hittade flertalet låsningar i muskulaturen, från nacken ända ner till ländryggen.
Jag tror att själv behandlingen bestod av akupressur/healing.
Jag såg ingen beröring som bestod av något hårt tryck iaf...

Ella var också helt lugn... Hon brukar inte gilla när folk pillar på henne (absolut inte veterinärer!!), och hade även vissa svårigheter med det då hon gick hos en fysioterapeut och fick massage ett par gånger...
Men idag var hon helt lugn, konstigt nog.
Vad det berodde på, kan jag inte svara på...
Om det var Carolas sätt, eller om hon rent av tyckte om behandlingen (kanske kände hon att det hjälpte?)...

Däremot så hoppade hon fortfarande "tjolahoppsansteg" när vi gick tillbaka till tåget och hon krökte fortfarande även som en liten banan åt höger emellanåt.
Dessa saker var ju några av anledningarna till att jag ville prova Carolas behandling...
Dock fick jag reda på att det kan ta upp till 48 timmar innan resultat syns.

Nu vet man ju faktiskt inte... Ella kan ju fortsätta att hoppa och gå krökt emellanåt, men kanske på något annat sätt ha blivit hjälpt av behandlingen...
Jag ska iaf observera henne de närmsta dagarna och se om jag märker någon skillnad.


Äntligen hemma!


Tröööött!!!


Nannig... och söt!


Såhär trött blir man efter att ha varit igång mellan 11.30-17.30, tåg till
Halmstad, en behandling av Carola Liva Lind och tåget hem igen...


Sötast... och tröttast... i världen! 

En skillnad jag dock har lagt märke till redan ikväll är, att jag trodde Ella skulle vara totalt utslagen resten av kvällen här hemma när vi hade landat, men hon sov som en stock i 2 timmar och sen har hon varit förvånansvärt pigg, med tanke på alla dagens händelser och intryck...

Så, om det blir någon förändring i hennes rörelsemönster vet jag inte.
Jag tror faktiskt inte det. Det verkar inte så nu...
Men, kanske har hon förhoppningsvis isf blivit hjälpt ändå.
Även om det inte syns utanpå...

Min allra högsta önskan är ju såklart att hon ska bli hjälpt av det i sitt rörelsemönster så hon inte riskerar  överbelastninger, överkompensationer och ev. slitage m.m...

Jag älskar ju min Ella...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0