Massor med hundar i helgen!

Har inte haft tid, eller orkat, skriva på bloggen i helgen...
 
Ja, som ni vet så var det kalas i fredags.
Flera timmar med en ny hund, Bosse, tog på krafterna på Ella.
När vi kom hem var det ju frikadellkokning på schemat, så då kunde ju inte Ella vila då heller...
*Tänk om man missar en frikadell eller nå´t!!??!!*
 
Sen var hon ju TVUNGEN att ligga kvar i köket och passa frikadellerna ända tills de hade svalnat och jag kunde lägga dem i frysen...
*Ja, vaddå, matte?? Nå´n kanske tar dem?? Klart man måste ha koll på dem så de inte försvinner!!*
 
Efter frikadellkokningen så var det dags för en kvällspromenad med Ella och 5 minuter efter att vi kom in så kom Cleo (som vi skulle passa från fredagkväll till lördag middag).
Ja, så då kunde hon ju inte riktigt koppla av för det...
=)
Även om det är lugnt här med Cleo, så är det ju ändå så att det kräver lite mer uppmärksamhet av Ella än om hon vore ensam...
 
Nåja, fredagen avlöpte och så även lördagförmiddagen..
Cleo hämtades runt lunchtid.
 
Då var det dags för mig att börja förbereda inför passningen av Oliver och Cosmos (två Chihuahua-hanar som bor i vår port).
Deras husse och matte skulle till Köpenhamn, så vi fick frågan om vi kunde passa dem...
Inga problem, de funkar med Ella och vi skulle ändå bara vara hemma.
Det enda bekymret var att de skvättmarkerar...
*tråkigt*
Så jag bestämde mig för att helt enkelt tömma köket på möbler (förutom själv bordet).
Flyttade ut allting och sedan trädde jag plastpåsar på bordsbenen som jag tejpade fast. Isf skulle det inte skada bordet om de kissade...
*Ibland är jag riktigt "bright"!*
=)
Sen satte jag upp barngrinden in till köket så att de fick vara där ute...
 
Klockan 16 anlände de två små Chihuahua-hanarna...
Stefan tyckte med detsamma att de kunde få vara en stund med oss inne i vardagsrummet, men han hann inte ens säga det innan Cosmos pinkade på mattan!
=(
Så, då fick de vara i köket...
Och inte hann de väl mer än ut där förrän Oliver gick bort till ett av bordsbenen och skvätte..!
*Vilken tur att jag hade plastat benen!*
 
De hade med sig en liten väska som de kunde vara i och jag lade även ut en filt och några leksaker.
Självklart hade de ju även både mat och vatten!
 
Cosmos i väskan precis när de kommit
 
Ella ockuperade sin filt
 
Oliver passade på att få lite magkli
 
Oliver
 
En något trött Ella
 
Det tog en liten stund, sen kom även Cosmos ut
 
Matte..? Ska de bo här nu??
 
Oliver och Cosmos myser i soffan
 
Matte?? Du älskar väl mig mest??
 
Hela klanen i soffhörnan!
 
 
Självklart fick de ju vara med en stund i soffan också och mysa lite under kvällen.
De fick inte bara vara i köket...
Och vi var ju i köket också hos dem... Vi lagade kvällsmat och sen så var vi där ute ett par gånger och kelade/lekte lite...
 
De fick stanna över natten då husse och matte skulle komma hem först i gryningen.
Jag hade tidigare på kvällen plockat fram Ellas gamla hus, då jag tyckte att väskan kanske blev något liten att ligga i för dem båda för länge...
Huset blev uppskattat!
 
Oliver och Cosmos tillsammans i Ellas hus
 
 
I Ellas hus sov de hela natten!
Allt gick jättebra och de verkade inte ha några problem med att vara hos oss alls...
 
Vid 13-tiden hämtades de.
Därefter satte jag igång direkt med att återställa köket i sitt ursprungliga skick och plocka iordning...
Sen fick Ella en promenad och sen gick vi faktiskt och vilade en stund...
*Jätteskönt!*
Det uppskattade nog både jag och Ella...
Även om det inte varit några jobbiga hundar vi har passat i helgen och även om det varit lugnt och stilla, så är det inte setsamma som när det bara är vi...
 
Jag förstår Ella...
Hon fullkomligt stupade sen på söndagseftermiddagen!
=)
Men, självklart måste de få tid att återhämta sig på...
Det är ytterst viktigt!
 
Så, det var lugnt resten av söndagen, ingen långpromenad utan bara lite mer "vanliga" rundor...
"Tidig" nattarunda (vid 00-tiden) och så fick hon sova till ca. 10 idag...
 
Men hon har varit jätteduktig, lilla Ella!
Hon har rett ut det bra med nya hundar, alla hundar, övernattningar m.m.
En sak är säker:
Ella är en kanonhund!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Snygga pågar Ella hade på besök i helgen.. gillade hon det eller pustade hon ut när dom hade åkt???

Svar: Hej Lisa!Ja, det var kära små grabbar. =)
Ella var rätt trött redan när de kom så hon orkade nog inte bry sig så mycket... =)
Jasmine och Ella

2012-07-16 @ 19:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0