Ellas fiskgodis: Let´s Bite Sea Food Dog

Jag har nämnt tidigare i bloggen om en sorts fiskgodis som Ella gillar.

Har inte vetat vad det är för sorts godis innan, eftersom vi köpte det styckvis.
Det fanns i olika former som t.ex. haj, sjöstjärna, snäcka o.dyl.
Till Ella har vi alltid bara köpt den varianten som är formad som en haj (dels för att formen verkar enklare att tugga på, samt att husse gillar hajar).

Av en slump hittade jag det på nätet idag.

Det är av märket Let´s Bite (Brit Care) och heter Sea Food Dog.


Let´s Bite Sea Food Dog


Såhär ser påsens innehåll/godis ut


Såhär ser hajen ut som vi brukar köpa/välja ut till Ella (ca. 7 cm. lång?)


Här kommer lite mer information:

Produktinformation:


* Let's Bite hundgodis gjort på 80% fisk, förpackat i en smidig återförslutningsbar påse.
* Nyttigt köttsnacks för hundar, passar utmärkt att ge som belöning. Med en kötthalt är detta godis både nyttigt och lättsmält. Ett superpremiumsnacks som även passar den kräsna hunden.
* Let's Bite är ett naturligt hundgodis med minst 80% fiskkött, med mjuka bitar som är lätta att dela. Innehåller inga konstgjorda färgämnen eller kemikalier.  Finns för hund i flera olika varianter med smak av anka, kyckling och fisk.

Innehållsförteckning:

Fiskkött, produkter av vegetabiliskt ursprung, mineraler, vitaminer, taurin, fettsyror (omega 3 och omega 6), naturliga färgämnen och konserveringsmedel


Mer information:

Varumärke: Brit
Tillverkningsland: Tjeckien
Råprotein (%): 45.0000
Råfett (%): 3.0000
Växttråd (%): 3.0000
Vatten (%):         11.0000
Aska (%):           1.0000     


Kommentarer
Postat av: Lisa

hej



jag kan kolla upp när jag ska tjeckien i sommar va en sådan påse kostar om du vill?? skulle du vilja att jag gör det så gör jag det

ge Ella en kram från mig



// Lisa

2012-01-08 @ 12:25:20
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.



Tack så mycket, men det behövs inte.

De finns att köpa i butik här.



/Jasmine

2012-01-08 @ 13:10:16
Postat av: Johanna

Tack för tipset. Har mailat dom o väntar svar. Annars ringer jag i veckan. Tyvärr är försäkringen på 50 tusen slut så det lär bli dyrt men de skiter jag i. Vart har du köpt godiset ? Kram

2012-01-08 @ 13:13:54
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Johanna!

Varsågod! Hoppas det löser sig med Velvets ben... Finns ju inga garantier att det hjälper att kontakta Sune, men det är ju alltid bra med att kolla fler möjligheter och få det kollat av någon annan.

Godiset har jag bara köpt styckevis i en butik här i Helsingborg, men jag vet att påsarna finns i någon annan djuraffär. Vilken kommer jag dock inte ihåg. Vet att även Gekås i Ullared säljer/har sålt detta märke...

/Jasmine

2012-01-08 @ 16:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0