Ella på besök hos kisarna Trixie, Humle och Dumle

Idag har jag och Ella varit hemma hos Emma.

Emma är tjejen som köpte Trixie (kattungen vi plockade in hösten 2010 och tog hand om) av oss.
Trixie var ca. 3 månader när vi såg henne här i buskagen utanför och varje gång jag kom med Ella så gick hon efter...
Det gick så långt att hon började följa efter oss en bit på promenaderna och sedan stå utanför porten när vi gick in...
Det skar i mitt hjärta att se henne! =(
Jag avskyr att se djur i nöd... Det är vidrigt och gör ont långt in i själen!

Jag ringde olika katthem/jourhem, men det var ingen plats någonstans, så jag bestämde mig för att ta in henne och låta henne bo i vårt kök tills jag hade fixat ett nytt, ordentligt hem till henne.


Trixie, när hon fortfarande var kattunge och bodde ute sept. -2010


Skaffade låda och transportbur, skålar, mat, sand och en massa annat nödvändigt.
En kväll la jag mat i buren och som vanligt kom hon fram (vi hade gett henne lite mat under en kort tid så hon hade lärt sig att komma fram och jag kunde t.o.m. klappa henne).
Det tog inte en minut innan katten var i buren och jag kunde lugnt och stilla stänga den och bära in henne.
Jag hade redan förberett i köket med allt, så det var redan klart.

Ja, sen bara bodde hon in sig i vårt kök och verkade ganska nöjd med mat och värme.
Vi tog in henne i skiftet sept-okt 2010 och beräknade att hon då kunde vara ca. 4 månader.
Hon fick även namnet Trixie.
Jag lade ut annonser, men kände inte riktigt att det var rätt förrän Emma och hennes dåvarande pojkvän var på besök.
Det var i november, tror jag, men de kunde inte ta Trixie förrän i december för de skulle flytta.
Vi tyckte alla att det var bättre för Trixie att stanna kvar här tills de flyttat in i lägenheten, för att bespara henne för mycket förändringar.
Vårt kök var ju inte det mest ultimata, men hon hade mat, ren låda, värme, massor av leksaker, klösträd och vi var ju där ute hos henne flera gånger varje dag och lekte med henne bl.a.


Trixie leker i vårt kök


Trixie på "sin" handduk i vår fönsterkarm där hon hade koll på allt på gården


Jag hade redan i förväg bestämt att det skulle skrivas papper på Trixie och att det skulle finnas vissa krav på blivande ägaren och det var något som Emma var helt bekväm med.
Bl.a. att hon skulle vaccineras och kastreras.
Hon/de köpte Trixie (eller, ja, egentligen så var det ju alla sakerna, sand och mat de betalade för) och när de flyttat in i sin lägenhet så körde vi och lämnade henne.
Vi besökte dem även drygt en månad efteråt för att se hur allt gick och då hade två små kattpojkar också flyttat in! =)
Kontakt har funnits hela tiden, även om det inte är regelbundet.

Iaf. så åkte jag och Ella hem till dem idag för att hälsa på en liten stund medan Stefan skulle fixa här hemma.
Det gick bättre än vad jag hade hoppats på!
Alltså Ella tillsammans med 3 katter...
Hon är måttligt förtjust i dem sedan vi hade Trixie hos oss... Trixie var allt annat än snäll mot Ella när hon bodde i vårt kök och till slut ville vi inte att Ella skulle vara med i köket.
Trixie började hänga sig rejält om Ellas hals/krage och bita henne väldigt hårt och det blev lite värre för varje dag, så för Ellas bästa så fick hon inte vara där ute. 
Men, idag gick det jättebra!
Trixie kände nog igen Ella omgående, men hon har ju blivit äldre och dessutom får hon ju utlopp för mer av sin energi nu än vad hon fick i vårt kök.
Humle och Dumle (ja, de heter så) var lite mer försiktiga.
Humle var mer rädd och Dumle var mer nyfiken.


Dumle undrar: -Vad är det där för något konstigt? Läskig liten typ!


Ella hittade en f.d. kattmus som hon gav en omgång!


Trixie och Dumle kollar in Ella och väskan


Humle tyckte verkligen att Ella var läskig! =)


"Lilla" Dumle.... 6+ kg.... =)


Efter en stund så kunde Ella koppla av på mattan


Att fotografera Trixie var inte så lätt, eftersom hon "pysslar" och är igång hela tiden. Hon ska ha koll på allt, i alla rum och i alla fönster... =)
Jag får vara nöjd med "den svarta skuggan" på bilden där hon kollar in Ella och väskan. =)
Hon var fin iaf!
Jag är glad att jag inte tog "första, bästa" som hörde av sig om annonsen...
Hon har det bra hos Emma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0