Kvällsmys i vagnen och promenad med Tindra i Pålsjö skog

Gårdagens inköp av vagnen till Ella resulterade i att hon bestämt skulle upp i den på kvällen...
=)

Ja, så hon fick vara där en stund i den sidan om soffan medan jag kollade lite på TV.
Där tuggade hon lite tjurmuskel och sedan somnade hon...


Ella tuggar tjurmuskel i sin nya vagn


Jag gillar min vagn, matte!


En liten tupplur i vagnen efter dagens "äventyr"


Gott om plats att nanna på


Så, vagnen blev ju godkänd iaf! =)
Fast, å andra sidan, så hade jag inte räknat med något annat när det gäller Ella heller...
Jag vet ju att hon brukar gillar dem.

Idag så hade jag lite att göra på f.m. så Ella fick frukost och kom ut något tidigare än vanligt, för sedan var jag tvungen att åka iväg vid 10.30.
Vid 12-tiden ringde Theréze och frågade om vi ville hänga med på en liten skogspromenad i Pålsjö.
Det ville vi såklart, så hon hämtade upp mig i stan och så åkte vi hem och hämtade Ella.
Vi tog ca. 1 timmes promenad idag.
Det var underbart väder! Kallt, men soligt och fint.
Tindra och Ella fick vara lösa en hel del då det inte var så mycket folk och hundar i skogen idag. Skönt!


Ella på dagens promenad i Pålsjö skog


Vi kom hem ca. 13.35 och nu har Ella stupat i soffan hos husse.
Jag ska passa på att gå och handla lite, för jag har ännu inte ätit någon frukost och är vrålhungrig...


Kommentarer
Postat av: Cruellas sida

Åh vad härligt med barmark. Dit har vi ett bra tag. Men den som väntar......

2012-02-10 @ 19:03:48
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej,

vad roligt att du hittade till min blogg =) Kikade igenom din sida lite snabbt och det är en väldigt fin tibbe du har. Synd att du inte ställer ut henne, är det pga knäet? Studerade din hunds stamtavla lite och inser att Ellas pappa och Roxys morfar är syskon. De har samma föräldrar, men kommer från olika kullar. Vilket gör att Ella och Roxys mamma är kusiner =)Ja, tibbe och tollare är ett roligt par =) Roxy är min andra tibbe, har en pensionerad snart 13-åring ute på foder hos min sambos mamma. Hon var en omplaceringshund som var 2 år när jag tog henne. Ska läsa igenom fler av dina poster sen när jag har mer tid över, väldigt intressant att hitta en tibbeblogg =) MVH//Anneli

2012-02-10 @ 20:40:41
URL: http://www.tibbetollare.blogspot.com/
Postat av: Jasmine

Anneli:

Riktigt trevligt att du tittade in på min blogg också!

Anledningen till att jag inte ställer ut Ella är väl först och främst för att hon är kastrerad, samt olämplig för avel pga. förlossningskomplikationer (samt Patella Luxation och lite annat). Sen är det inte riktigt min grej att "strutta runt" i en ring.. =) Nog inte Ellas heller... =)

Kul att höra att du tycker hon är fin! Det tycker självklart jag också, men det är extra roligt när någon opartisk människa (dessutom med lite tibbe-kunskap) tycker det.

Ellas farfar och Roxys morfars far är Bio Bio´s Ivanhoe, så visst är de släkt, om än på lite sikt.

Ella är min första egna hund som var 3,5 år när vi köpte henne (snart 3 år sedan).

Jag hoppas att du får tid att kolla igenom hela bloggen nå´n dag, så lär du nog nästan veta lika mycket om Ella som jag gör. =)

Enklast är det ju om du isf tar månad för månad och scrollar ner, för det är bara de första 15 inläggen man ser rubrikerna på...

Än en gång.. SUPERKUL att du äntligen hittade hit!

/Jasmine

2012-02-11 @ 01:43:10
Postat av: Jasmine

Cruella:

Ja, vi hade en dags riktigt snöfall här för ca. 3 veckor sen...

=)

Till skillnad från förra vintern som innebar snö och isgator från mitten av november och fram till mars nå´n gång...

/Jasmine

2012-02-11 @ 01:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0