Hmmm...

Det verkar inte vara snuvan som gör att Ella inte ville ha sin frukost, varken igår eller idag...

Nej, det verkar snarare att det beror på maten.
Provade ju igår den nya burkmaten Brit Boutiques Gourmandes Anka (paté + bitar).
Den åt hon bara lite av.
Trodde först det berodde på att jag hade nyponpulver i eller själva maten.
När hon sedan inte ville ha det alls idag så trodde jag att det berodde på att hon är lite "förkyld" och att det hämmade aptiten, eller så var det anka hon inte gillade.
Provade att ge henne av en annan burk med enbart kyckling i bitar och då hade jag inget nyponpulver i.
Det vägrade hon också att äta.
Så det berodde alltså inte på nyponpulvret...

Testade sen att göra en portion med hennes kokta kycklinglever, och då tog jag lite nyponpulver i.
Det åt hon med god aptit.
Så, uppenbarligen är det inget fel på aptiten, utan det måste helt enkelt vara burkmaten i sig.

Det konstiga är att på bilden på burken med kyckling så är det ljusa, fina filébitar.
När man sen öppnade den så var det mer som bitar i gelé och köttet var lite vinrödaktigt, precis som ankan.
Mysko...
Ska ringa eller besöka ZaWicca och höra om Zarah vet mer om detta.
Kanske är det så att det kommit fel etikett på?
När man tittar på bilderna så kan det även vara lamm eller ox, för de är också mörkare. Den varianten finns nämligen i lamm, kyckling, ox och kanin.
Har en burk lamm här hemma också och ska ev. öppna den imorgon så kan jag se om det ser likadant ut.
Kolla här på bilden själv och säg vad ni tycker/tror...?


Här ser ni alla varianterna


Nåja, oavsett om det stämmer med etiketten eller ej så gillade hon inte maten iaf.
Lite trist/synd för det hade varit bra att ha och variera med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0