Hmmm... Det var ju sådär...

Imorse provade jag en av de nya burkarna med våtfoder till Ella (istället för frikadell).

Jag testade Brit Boutiques Gourmandes Anka (bitar + paté).
Ingen jättehöjdare, enligt Ella iaf.

Hon åt visserligen, men inte med något större engagemang och bara 2/3 av portionen.
Så, det tolkar jag som att hon inte tyckte att det var supergott.
Det KAN även vara så att hon inte var särskilt hungrig just då och att den maten kanske mättar mer än frikadellerna gör eller att jag hade liiiite nyponpulver i, men troligtvis lutar det mest åt att hon inte var superförtjust i det.
Tokiga hund!
=)
Jag menar, när det ibland serveras grillad kyckling till frukost så slukar hon allt i ett nafs och tallriken kunde inte varit renare!
DET gillar hon, minsann!


Anka (bitar och paté)


Ja, det är inte lönt att göra sig till alltför mycket för våra fyrbenta vänner tydligen. =)
Man nästan såg på Ella hur hon tyckte att detta var riktigt lågt av mig, att ge henne halvfabrikat på konserv när hon brukar får hemlagade frikadeller i alla möjliga smaker!

Nåja, det funkar nog bra i reserv iaf.
Ska testa de andra två smakerna också, lamm och kyckling.
Kanske funkar bättre? Vem vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0