Fredagsbesök av Mimmi

Igår, fredag, så var det en ganska lugn dag.

Ella började dagen med lite god frukost och sedan tillbaka till sängen för lite vila och magkli hos husse...


Obligatoriska vilostunden efter frukosten...


Därefter blev det en liten promenad upp till parken bara så hon fick kissa och bajsa.
Det var så fruktansvärt kallt så vi var inte ute så länge.

Jag har varit jätteduktig denna hösten/vintern och inte haft på Ella så mycket täcken o.dyl. så jag har inte behövt ha något på henne nu heller... Fram tills de sista kvällarna...
Det har ju varit typ 10-13 minusgrader och det har varit lite för mycket för Ella.
Dagtid har det gått hyfsat om solen står på, men så fort det blir skugga eller blåser så blir det för kallt.
Kvällarna har det fått bli ett täcke.

Efter promenaden så tog vi det lugnt fram till vid 15-tiden.
Då åkte vi iväg till ÖB där jag skulle handla till mamma, sen till Hund- & Kattmagasinet på Råå.
Vi skulle nämligen hämta Mimmi på dagis och passa henne till på kvällen, så då passade vi på att besöka djuraffären som ligger ute på det hållet.
Jag ville väl mest kolla om de hade någon rolig rea...
Men där var inget speciellt.

Sen körde vi och hämtade Mimmi på Hunddagis.
Resten av kvällen så var det också lugnt...
En liten prommis med doggsen vid 20-tiden och så hämtades Mimmi vid ca. 21.15-21.30.


Självklart så vänder Mimmi bort huvudet precis när bilden tas...


"Lilla" Mimsan


Ella kollar in vad Mimmi pysslar med


Efter det var det kvällsmat för både mig och Ella, sen var det soffhörnan som gällde.

Idag blir det nog också väldigt lugnt.
Det är så kallt och även om vi tar på täcke på Ella så går hon så himla dåligt nuförtiden med täcke/tröja (hoppar mycket mer med sitt ben, precis som om det liksom hindrar hennes rörelsemönster), så jag vill inte gå så långt med henne.
Så, med täcke/tröja försöker jag bara ta kortare promenader.
Men hon överlever nog att inte ta någon långrunda på ett par dagar. Det är ju bara 3:dje dagen nu som det inte blivit någon långrunda på...
 
Om jag förstod rätt så ska det bli något "varmare" fr.o.m. imorgon eftermiddag.
Det skulle iofs komma in lite snö, men det skulle "bara" vara 3-4 minusgrader på eftermiddagen.
Så idag, inatt och imorgon förmiddag kommer att vara kalla, men tydligen ska det t.o.m. bli upp till ett par plusgrader nästa helg så...
Vi får ta igen dessa 3 dagarna sen istället...
=)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jo mimmi är svår att ta kort på..

Bra att Ella har full koll från Soffa på Mimmi så hon håller sig lugn.

varma kramar från lisa

2012-02-05 @ 11:23:05
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Ingen hund är egentligen lätt att ta kort på... =)

/J

2012-02-05 @ 11:28:46
Postat av: Anna Posh Pooches

Vi har tyvärr inte fått våra prislistor ännu då det inte är leveransklart förrens i början på Mars. Men så fort jag har priserna så får du dom såklart!



Anna

2012-02-05 @ 11:32:19
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Anna!

Ok. Tack!

Har haft lite otur med de Puppia-selarna jag har köpt till Ella i storlek och passform, men kanske att Elite skulle kunna sitta bra.

Man måste ju chansa ibland... =)

/Jasmine

2012-02-05 @ 11:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0