Ella hos "mormor"

Ingen speciellt aktiv dag idag...

En promenad med Ella i förmiddags och i eftermiddags körde vi till Landskrona för att hälsa på min mamma.
Jag ville att Ella skulle hinna äta sin eftermiddagsmat innan vi körde, så det var gjort och hon sen kunde passa på att "vila magen" i bilen.
 
Vi hade handlat till mamma, så när vi kom fram så gick jag en promenad med Ella medan Stefan gick in till mamma med alla varorna sålänge.
Sen satt vi mest och pratade lite och jag hjälpte mamma med att dammsuga innan vi åkte hem igen.


Sötaste Ella på filten hos "mormor"


Jag börjar bli nannig... Ska vi åka hem snart???


När vi kom tillbaka till Helsingborg så släppte Stefan av mig och Ella en liten bit hemifrån så jag kunde passa på att ta en liten sväng med henne så hon fick kissa och röra på benen lite, så att vi sedan kunde landa lite hemma i lugn och ro.

På vägen såg jag att Ellas tassar var jättesmutsiga så när vi kom in bad jag Stefan att torka henne.
Tassarna var inte ens blöta... Det var någon konstig, oljig, klistrig, grusig skit och hon hade det på sina tassar och såklart även under magen...
Fråga mig inte vad det var, för det har jag inte en susning om.
Ställde henne i badkaret för att skölja av henne med lite ljummet vatten, men smutsen försvann inte.
Jag fick helt enkelt använda hundschampot och då bara rann det av en massa brun/svart skit... Nästan som tjära...

Gillar verkligen inte att skölja, ännu mindre bada hunden med hundschampo, nu när det är så kallt ute.
Men jag hade tyvärr inget val.
Hon kunde ju inte gå med den oljiga, klistriga smutsen på tassar och päls.
Fick föna henne torr (det gör jag iofs alltid) och sen får hon ha en tröja eller täcke på sig ute tills hon fått tillbaka lite egna fetter som skyddar mot kylan.

Nu ska jag ta henne på en liten kvällspromenad och sen får Stefan ta henne en liten "nattarunda" innan han lägger sig inatt (han är en nattuggla).


Kommentarer
Postat av: Christina

Vad snälla ni är som hjälper din mamma. Men man kan undra vad det finns på vägarna i Landskrona;) Tur att du hade bra schampo hemma!

2012-02-09 @ 09:21:24
URL: http://socialahundar.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

Tacki så mycket... Ja, mamma är bunden till hemmet och har svårt att röra sig, så vi hjälper henne med att handla och städa ibland.

Skiten kom faktiskt härifrån Helsingborg... Ella var helt ren när vi åkte ifrån L-krona. Så det kom under den lilla promenaden vi tog när vi kom hem. Nåja, det blir tröja idag på henne iaf så hon inte fryser. =)

/J

2012-02-09 @ 09:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0