Äntligen!

Äntligen har jag varit en längre promenad med Ella!

Det har varit skitväder att promenera i här i Helsingborg, först isgator ett par dagar och sen bara dynga, så det har bara varit kortare prommisar för vår del de sista dagarna.

Idag tittade solen fram så jag tog 1 timmes runda med Ella bort till Fredriksdalsparken, där hon även fick möjlighet att springa lös lite.
Hon behöver ju röra på sig för att hålla musklerna starka, samt även sträcka ut ordentligt när tillfälle ges.
Det verkar som att hennes kropp (ben, rygg) mår bäst av det.

Det tråkiga var att uppe i Fredriksdalsparken så var det nästan bara lera, dynga och smuts, vilket resulterade i en hund som såg ut därefter när vi kom hem.
=/
Eftersom det var så pass soligt så ville jag ju inte att hon skulle ha nå´t täcke eller tröja på sig heller.
Så... Det var bara att ställa henne i badkaret och skölja benen och magen på henne.
Sen krävdes det ju en stunds föning efteråt.

Det är väl det som är lite trist när man har en liten, kortbent, långhårshund...
De blir så förbannat skitiga!
*Dyngbagge!*

Men, men...
De måste ju få vara hundar, de också.
Så, det är bara att bita i det sura äpplet...
=)

Det var en väldigt smutsig, men också betydligt gladare hund, som jag hade vid min sida på promenaden idag!
Och visst är det värt det!?!


Kommentarer
Postat av: Christina

Fördelen med en liten hund trots mycket päls är att de ändå går att tvätta och torka hyfsat fort jämfört med de största raserna. Även om jag ser fram emot vår så gillar jag inte den blöta leriga perioden.

2012-02-20 @ 11:28:42
URL: http://socialahundar.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

Jo, förvisso...

Men det är drygt 45 min. jobb med att bara skölja Ella och föna henne torr. Och då är det bara en avsköljning på mage och ben, inget riktigt bad...

Är inte avundsjuk på dig med dina vita hundar!! =)

Du hinner väl knappt bli färdig med att torka sista hunden förrän det är dags att gå ut igen och sedan börja om..!? =)

/J

2012-02-20 @ 14:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0